פרקליט המדינה, שי ניצן
פרקליט המדינה, שי ניצןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי נחום ברנע תוקף בטורו השבועי בעיתון "ידיעות אחרונות" את פרקליט המדינה שי ניצן על רקע התנהלותו בפרשת אולמרט.

"מה שעולל ניצן השבוע הבהיר להרבה ישראלים מה קורה כאשר שומרי הסף, האנשים שאמורים להגן על האזרח מידו הגסה של השלטון, מנצלים את כוחם לרעה. במקרה הטוב מדובר בשורה של החלטות חסרות שחר; במקרה הרע מדובר בזדון, ברשעות, במקרה קלאסי של עבד כי ימלוך".

ברנע מזכיר כי אהוד אולמרט מאושפז בימים אלה בבית החולים שיבא. "אנשים שראו אותו אומרים שמצבו הרפואי לא טוב. הוא איבד משקל ואיבד צבע. ייתכן שהמתח שמלווה את המאבק שלו מול ועדת השחרורים נתן בו את אותותיו; ייתכן שהסיבות אחרות".

"ערב הדיון בוועדת השחרורים הורה פרקליט המדינה לפתוח בהליך בדיקה נגד אולמרט. הפרקליטות טענה שהעיתוי מקרי: אין קשר בין ההכרעה על השליש לבדיקה שעורכת המשטרה. הבדיקה נועדה להבהיר, האם יש מקום לחקור את אולמרט על מסירת ידיעה סודית למי שאיננו מוסמך.

העיתוי מקרי? ספק אם מישהו מחוץ לפרקליטות מאמין לטענה הזאת; ספק אם יותר מקומץ אומרי הן בתוך הפרקליטות מאמין לה. אבל נמצא שופט שהאמין, בדיון בדלתיים סגורות, במעמד צד אחד.

...בפרשת ניצן־אולמרט התרחש תהליך הפוך. למרות ההכחשות, נדמה שהבדיקה לא נועדה אלא להבאיש את ריחו של האסיר אולמרט בעת הדיון בוועדת השחרורים. הפרקליטות רוצה לראות אותו בפנים, עד היום האחרון, עד השעה האחרונה".