חלונות זעירים וחד כיווניים. סכנה של ממש
חלונות זעירים וחד כיווניים. סכנה של ממשצילום: ארכיון

נס בישוב בגזרת בנימין. סמוך לשעה 10:30 בשבת האחרונה שמע מאיר, תושב הישוב, קולות עולים מתוך אחד מפחי המיחזור שהוצבו באחרונה ברחבי הישוב. כשהתקרב נדהם לגלות את מקור הקולות.

התושב הבחין כי הקולות עולים מתוך הפח הסגור מכל עבריו ו"חלונותיו" המיועדים להשלכת אריזות פלסטיק לתוכו סגורים ביריעת גומי עבה המאפשרת מעבר חד כיווני בלבד, מהחוץ אל תוך הפח ללא יכולת להוציא מתוכו חפצים.

מהר מאוד הבין התושב כי מישהו כלוא בתוך הפח ללא יכולת לצאת. הוא הסיט את יריעת הגומי בכיוון ההפוך לה תוך שהוא מזהה כי בתוך חשכת המיכל הסגור נמצא ילד כבן 7 שנכלא בפנים. התושב נחלץ לעזרתו של הילד והוציא אותו.

אלמלא היה מדובר ביום שבת, יום בו כלי רכב אינם נוסעים בישוב וממילא אין רעש מנועים מפריע, סביר להניח שלא היה שומע את קריאותיו החלושות של הילד והדבר יתכן והיה מגיע לכדי אסון וטרגדיה של ממש. "בתוך השקט הכללי של יום שבת בבוקר שמעתי דפיקות ורחשים לא שגרתיים מתוך המיכל", סיפר.

השעה שבה חולץ הילד הייתה גם היא קריטית, כך מסתבר, מאחר ושעות הקיץ החמות ביותר של היום עדיין לא החלו.

לאחר חילוצו לא נזקק הילד לטיפול רפואי כלשהו, אולם היה ניכר עליו ש"הוא היה עדיין מבוהל מכל הסיטואציה". מאיר מספר כי עד כה לא ברור כמה זמן שהה הילד בתוך המיכל. מהשיחה עמו הסתבר כי נכנס למיכל כדי לחפש בו "קופסאות מעניינות", כהגדרתו, אך תוך כדי כך נפל פנימה ללא יכולת להיחלץ.

הוריו של הילד שהגיעו למקום נדהמו לגלות את שאירוע לילדם. "הראיתי להם את הפתח שממנו הוא נכנס. הם היו מופתעים ולא הבינו איך הוא נכנס לשם", מספר מאיר.