בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לירי הפצמ"רים מסוריה בסוף השבוע ולתגובה הישראלית.

"צה"ל תקף אמש מטרות של צבא סוריה", ציין נתניהו. "זו היתה תגובה תקיפה לירי של פצצות מרגמה לשטחנו".

"המדיניות שלנו ברורה. איננו מקבלים טפטוף מכל סוג שהוא. לא מרגמות, לא רקטות, לא זליגת ירי. אנחנו מגיבים בעוצמה על כל פגיעה בשטחינו ובאזרחינו", קבע נתניהו, "מעבר לכך, אנחנו רואים בחומרה את הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה והניסיונות לצייד את חיזבאללה בנשק מתקדם דרך סוריה ובלבנון".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לביקור ראש ממשלת הודו הצפוי בהמשך השבוע, "בשבוע הבא יגיע לישראל ראש ממשלת הודו, ידידי מודי. זהו ביקור היסטורי בישראל. ב-70 שנות קיומה של המדינה לא ביקר בה אף פעם ראש ממשלה של הודו, וזה עוד ביטוי לעוצמתה הצבאית, הכלכלית והמדינית של מדינת ישראל. צעד מאוד משמעותי לחיזוק היחסים בין המדינות".

לדבריו, "הודו היא מדינת ענק של מיליארד ורבע בני אדם ואחת הכלכלות הגדולות הצומחות בעולם. הקשרים בין ישראל והודו נמצאים בעלייה מתמדת. הממשלה תאשר היום החלטות שיעמיקו את הקשרים הללו. החל בהרחבת הייצוא, העמקת שיתוף הפעולה בתחומי המים והחקלאות. נקים קרן משותפת לחדשנות ולמו"פ ונגדיל את התיירות מהודו לישראל".

"כל זה הוא ביטוי נוסף למעמדה הבינלאומי של ישראל שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, ככל אנחנו מחזקים את מדינת ישראל", הוסיף נתניהו.

נתניהו התייחס בנוסף למשבר בהדסה ואמר "הוא נמשך זמן רב מדי. נעשו ניסיונות גם על ידי, באמצעות שר הבריאות שפועל בעניין הזה ללא לאות, גם על ידי אחרים ונשיא המדינה להגיע לפתרון המשבר. הניסיונות הללו לא צלחו. הוגשה עתירה לבג"ץ שיתכנס ביום רביעי וכולם מחכים לדיון".

"אני מבקש מהצדדים לעשות מאמץ אחרון, והמאמץ הזה הוא פשוט להחזיר את המצב לקדמותו – ואז לתת תקופה של חצי שנה או שנה לבחון את הדברים. לא לחכות עוד יומיים ולגרום לסבל מיותר", הוסיף ראש הממשלה.