לאה גולדין נגד ראש הממשלה

אמו של הדר גולדין הי"ד, לאה גולדין, גילתה במהלך ריאיון לדרור גלוברמן שישודר במלואו הערב (ראשון) בתכנית "אנשים" בקשת, כי הובטח לה על ידי ראש הממשלה במספר לא מועט של מפגשים, שבכל הסכם ועסקה הקשורים באזור, תנאי מוקדם יהיה השבת החיילים.

"זה המילים שלו. ואז פתאום התהפך לו, כנראה יש אינטרסים אחרים. הוא אומר לי 'את רוצה לקחת על האחריות שלך טילים על עזה? את רוצה לקחת על האחריות שלך מגפות בעזה'?", סיפרה גולדין.

לדבריה, "בפגישות שהיו לנו, פגישות מאוד מאוד חזקות, הוא אמר את זה בצורה מפורשת. הייתה אותה פגישה אומללה עם משפחת שאול, שראש הממשלה שם התפרץ בצורות קיצוניות והאשים את שמחה שהוא מתנהג כמו נועם שליט ואז הרצל שאול ממש נשבר. אז הבנו שיש פה משבר."

"אמרנו לו 'אבל הבטחת לנו בנפרד', הוא אמר לנו 'כן, לא התכוונתי להסכם התורכי'. אז שמחה (גולדין) אמר לו 'אז למה כן התכוונת? להסכם הנורווגי? להסכם האיסלנדי? למה התכוונת?' זה לא רק מאכזב, זה להרוג אותנו עוד פעם. זה להרוג את הדר, זה לתקוע עוד פעם סכין, כל יום להרוג אותנו מחדש", הוסיפה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא הבטיח לקשור בין החיילים לבין ההסכם עם טורקיה. ראש הממשלה נתניהו נפגש עם בני המשפחות באופן שוטף.

בגדר זאת קיים ראש הממשלה פגישות עיתיות עם בני משפחת גולדין בהן הועברו עדכונים באשר לפעילות המתבצעת ונדונו כיווני פעולה והצעות לפעולה, לרבות כאלו שהועלו ע"י המשפחה.

השיח הינו תמיד פתוח ומתוך כבוד לכך לא נתייחס בפומבי לפרטים מתוך מפגשים אלו.

ישראל רואה חשיבות בהפניית תשומת לב העולם לעובדה שחמאס מחזיק בגופות ואזרחים חפים מפשע ופועלת בזירה הבינלאומית לצורך זה. כחלק מפעילות זו יוצאות המשפחות לחו"ל, בארגון, תאום ומימון המדינה, למפגשים עם מקבלי החלטות וראשי ארגונים ומדינות. כך גם נסיעות משפחת גולדין לארה"ב.

ראש הממשלה ונציגיו לנושא פועלים בכל זמן, לרבות בימים אלו להשלמת המשימה להשבת הבנים הביתה".

הראיון המלא של דרור גלוברמן ישודר הערב במלואו ב"אנשים" בשעה 18:50 בקשת, ערוץ 2.