הדגל האסור
הדגל האסורצילום: פלאש 90

מארגנות צעדת ה"גאות" שנערכה בשיקגו בשבת הודיעו לשלוש משתתפות יהודיות לעזוב כי החזיקו דגלי "גאווה" בצבעי הקשת עם מגן דוד לבן במרכזם.

מדובר בצעדה המתקיימת מדי שנה, מזה 21 שנה, הקרויה "דייק מארץ'".

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי המארגנות הסבירו ליהודיות שהדגל עם מגן הדוד יגרום לחלק מהמשתתפות לחוש תחושות קשות. חברה בקולקטיב ה"דייק מארץ'" אמרה לעיתון מקומי כי המארגנות הודיעו לנשים שעליהם לעזוב כי הן "גורמות לאנשים לחוש לא בטוחים", וכי הצעדה היא "אנטי-ציונית" ו"פרו-פלשתינית".

יותר מ-1,500 גייז השתתפו בצעדה.

אחת היהודיות שביקשו להשתתף, לורל גראואר, המנהלת קבוצה שמקשרת בין גייז בישראל ובצפון אמריקה, סיפרה שהיא נוהגת להניף בצעדה את דגל צבעי הקשת והמגן דוד, זה יותר מעשור. היא אמרה שהפסיקה לספור, בשלב מסויים, כמה אנשים הציקו לה בגלל הדגל בצעדה בשבת.

"אנשים שאלו אותי אם אני ציונית ואמרתי 'כן, אכפת לי ממדינת ישראל אבל אני גם מאמינה בפתרון שתי מדינות ובפלשתין עצמאית'", הסבירה. "קשה לבלוע את רעיון ההכלה כשאתה מוציא מזה אנשים מסויימים. אנשים אומרים, 'את יכולה להיות גיי אבל לא בדרך הזו'. אנו לא מרגישות שתקבלים אותנו. אנו לא מרגישות מוכלות".

בעמוד הפייסבוק של הצעדה היתה מי שהסבירה שהדגל אינו דגלה של מדינת ישראל, אלא דגל "גאווה" שעליו מגן דוד, וכי המגן דוד מסמל את העם היהודי "הרבה לפני שמדינת ישראל המודרנית היתה אפילו בגדר מחשבה". הנשים שהניפו את הדגלים לא הביעו תמיכה במדינת ישראל אלא ביטאו את זהותן המשולבת כיהודיות ו"גאות", אמרה. "הוצאת הדגלים הללו, והאנשים שצעדו איתם, מראה רמה עמוקה של בורות, וכן, היא מראה גם אנטישמיות המתחזה לערכים ליברליים".