מתפטר. הרב ישראל רוזן
מתפטר. הרב ישראל רוזןצילום: אלירן אהרון

הרב ישראל רוזן, מייסד מנהל הגיור וראש מכון 'צומת', שיגר אמש (ראשון) מכתב לחברי הכנסת ושרי הבית היהודי וכן לחברי נשיאות מרכז המפלגה, בו הוא מודיע על התפטרותו מהנשיאות.

במכתבו מנמק הרב רוזן את החלטתו בהעברת חוק הגיור הממלכתי בממשלה, בתמיכת שרת המשפטים איילת שקד.

הרב רוזן מספר כי פנה בשבועות האחרונים מספר פעמים לשקד וביקש פגישה להצגת עמדתו כמומחה מרכזי בישראל לנושא הגיור, ולא נענה. במקביל הושבה ריקם בקשתו להופיע בפני מליאת הסיעה בנדון.

במכתב שכתב לחברי סיעת הבית היהודי הזכיר הרב רוזן כי כבר לפני כשבועיים פנה אליהם במחאה על 'חוק הגיור הממלכתי' המתרקם והולך, ותבע כי ינתן לו להשמיע את עמדתו בנושא זה "בקשותי להיפגש בדחיפות עם שרת המשפטים, ועם הסיעה הושבו ריקם".

הרב רוזן שעמד בראש מינהל הגיור וייסד אותו ועומד כיום בראש מכון צומת כתב לחברי הבית היהודי כי בענין הגיור מדובר בחקיקה "שהיא בכייה לדורות המפקירה גרי צדק אמיתיים וכנים, ובנושא חברתי לאומי ממדרגה ראשונה שהיה ראוי ומתאים ל'בית היהודי' להוביל; שהרי צעירים דתיים ומסורתיים (כולל בוגרי ישיבות הסדר!) נמצאים בליבה של סוגיא זו והנה הכל הושלך אחר גו למגרש החרדי, הפולט אותן עם בני זוגם אל מחוץ לגדר".

"בעבר כבר 'נשכבתי על הגדר' לטובת גרים וגיורות שאני מאמין בהם, ועתה אני נשכב פעם נוספת וזועק: אין חלקי 'בבית' החוסם קבלת גרים ראויים לכל הדעות." הוסיף הרב רוזן, "הנושאים המשפטיים והחששות מרפורמים ומעובדים זרים ידועים לי. יש פתרון פשוט . אם אינני יכול להתבטא 'בבית' בנושא זה שהוא בנפשי, ולהציע פתרון לבעיות המוכרות - 'למה זה אנכי'".