בן ארצי עם אביו
בן ארצי עם אביוצילום: Moshe Shai/FLASH90

בנו של הזמר שלמה ארצי, בן, מוציא תחת ידיו שיר חדש "עוד תחנה".

בראיון לאתר ווינט הוא מתייחס בין השאר לעובדה כי לא התגייס לצה"ל בהיותו בן 18, "זה משהו שליווה אותי הרבה שנים - ייסורים, אשם והתחבטויות שהביאו אותי להתנדב בכל מיני מסגרות בשביל להרגיש שאני תורם את חלקי לחברה.

אני חייב להגיד לך שזאת לא הייתה החלטה שלי לא להתגייס לצבא, ישב שם צוות מומחים שקבעו כי בפרופיל הנפשי שלי אני לא תואם את המסגרת הצבאית. זה נושא מורכב. זה לא שאני הלכתי בבוקר והחלטתי לא להתגייס. אלא שבגיל 17-18 אמרו לי שאדם כמוני, עם המבנה הנפשי שהיה אז הרבה יותר רעוע מהיום, לא צריך להתגייס. היום הייתי מתגייס, הנפש שלי הרבה יותר חסינה. היום הפחדים לא שולטים בי. בגיל ההוא הייתי נער מבוהל מהעולם.

אנשים לא יודעים מה זה כשאתה צולע בנפש, כי הם לא רואים את זה פיזית - אבל זה כמו לצלוע ברגל. חייתי עם ייסורים על כך. עשו לי ראיון כמו שעשו לכולם, ואמרו לי שעם איך שדיברתי, הם לא רוצים לקחת עלי אחריות. כל החברים שלי כן הלכו. ואני שואל את עצמי שאלה מוסרית - למה זה הוגן שאדם אחד יתרום משהו ואחר לא יתרום, אפילו שאנחנו לא שווים. לכן לקחתי את עצמי למקום שבו אתנדב איפה שהיכולות כן מתאימות. אם אתה יכול לסדר לי לשיר לחיילים אני אשמח. תעזור לי לעשות את זה ולסגור מעגל".