יישום הדואר של גוגל
יישום הדואר של גוגלגוגל

סוף למדיניות "האח הגדול" של גוגל. ענקית התוכנה הודיעה כי תפסיק לסרוק את תכתובות הדואר האלקטרוני הפרטיים של גולשים, כפי שעשתה עד היום במטרה להתאים פרסומות מותאמות אישית לכל גולש באינטרנט.

בהודעה שפרסמה "גוגל" הודו ראשי החברה כי אכן סרקו עד היום את תוכן הודעות הדואר האלקטרוני של גולשים במטרה להציע להם פרסומות מותאמות אישית, אולם החליטה להפסיק זאת על מנת להבטיח לגולשים סודיות מוחלטת בהודעות הדואר האלקטרוני שלהם.

"דואר ג'ימייל של גוגל כבר אינו מנוצל עבור התאמה אישית של פרסומות. גוגל החליטה להמשיך בשירות הג'ימייל החינמי שלה. התוכן של ג'ימייל לא ינוצל או ייסרק עבור התאמה אישית של פרסומות לאחר השינוי הזה" מסרה דיאן גרין, סגנית הנשיאה ב"גוגל" הממונה על שרותי "ענן גוגל" ("Google Cloud").

ההחלטה להפסיק את סריקת הודעות הדואר האלקטרוני של גולשים לא תמנע הצגת פרסומות בשירות ג'ימייל של החברה. גוגל תמשיך להעלות פרסומות לאתר, אולם ללא התאמה אישית לכל גולש ולא תעשה שימוש במידע כגון החיפושים האחרונים שביצע הגולש, אפשרויות הגלישה המועדפות עליו ואפילו מיקומו הפיזי.

למרות הודעת ההרגעה של גוגל, חלק מהודעות הדואר האלקטרוני עדיין יהיו נתונות תחת סריקה ופיקוח של ענקית התוכנה, אלא שהפעם זה יהיה למטרות אבטחה בלבד. אנשי החברה ינסו למנוע פריצה לתוכנות דואר אלקטרוני, והודעות המיועדות לניסיון גניבת כרטיסי אשראי או מידע אישי. בקרוב גם תשיק החברה את האפשרות "תשובה חכמה" ("Smart Reply") המציעה תשובות אפשריות להודעת דואר אלקטרוני, בהתבסס על תשובות להודעות דומות קודמות.