כלא (אילוסטרציה)
כלא (אילוסטרציה)istock

9 שנים אחרי שהחל לרצות את מאסרו, החליטה היום (שני) ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לשחרר את ירון ברכה, שאחראי להרג שישה בני אדם (ביניהם אחיו) בתאונת דרכים, בזמן שנהג תחת השפעת סמים.

במהלך משפטו נגזרו על ברכה 16 שנות מאסר, אך ועדת השחרורים החליטה שהוא "עשה כברת דרך טיפולית והוכיח שהוא ראוי לשחרור".

עם זאת, הפרקליטות ביקשה צו עיכוב ביצוע על ההחלטה.

כזכור, בחודש מרץ 2007 גרם ירון ברכה לתאונת דרכים בצומת גינתון בה נהרגו אחיו התאום אייל וחמישה נהגי "אגד". ברכה נהג אז בשכרות ותחת השפעת סמים חצה את הצומת באור אדום במהירות של למעלה מ-170 קילומטרים בשעה.

במכונית שנפגעה נסעו באותה עת חמישה נהגי אגד שהיו בדרכם חזרה מעבודתם. משה בן גיגי בן 44 מאשקלון, אהרון בנישו בן 55 מאשקלון, דוד יונה בן 51 מאשקלון, מיכאל קשפור בן 28 מאשקלון ויצחק כהן 42 מאשדוד. ששת החברים העובדים בסניף אגד באשקלון עבדו באותו יום באזור אלעד, ובשעת התאונה חזרו יחד לאשקלון ברכב שכור.

השופטת, ד"ר עדנה הגלר, כתבה בגזר הדין "גזירת דינו של הנאשם בבחינת מכלול שיקולים, כאיזוּנם, בלקיחת כל הנטען אֶל מלאכה קשה לבלי-הַכֵל של גזירת הדין. שלא בהטלת מלוֹא העונש המנוי בדין בעבירת ההריגה לריצוי המאסר בפועל. זאת - כמנוי, לאור נסיבות קוּלא כהעלאתן, וּבמיוחד בהריגתו של אחיו תאוֹמוֹ שלו, בעֲנישתו הוא, כהלקאתו, לצד עֲנישתו גם בשל כך".

"אוסיף, כי ערה אני לכאבה של המשפחה השכולה שכאבה אינו יכול למצוא לא מזור ולא נוחם. שמענו את דברי הבעל, האב השכול, וכל מילה נצרבה בליבנו. ההקלה המסוימת בעונש אין בה כדי להקל ראש בכאבם או בצורך בעונש הולם לזה אשר המיט על משפחתם חורבן עמו מתמודדים הם יום יום, שעה שעה. שותפים אנו לכאבם, ואולם חובתו של בית המשפט היא לערוך מלאכת איזונים שלמה המביאה בחשבון את מכלול היבטי התמונה שנפרשה בפניו, וכך גם כאן", כתבה השופטת.