"חוויה מדהימה": המטוס הבא של אל על

מנכ"ל חברת אל על, דוד מימון, ביקר בחברת בואינג העולמית בסיאטל שבארה"ב וערך לראשונה סיור במטוס החדש - הדרימליינר 787 שאל על צפויה לקבל לידיה בעוד כחודשיים.

בראיון לערוץ 7 שנערך בסיאטל אומר מימון, "אנחנו נמצאים בתוך הדרימליינר הראשון שאל על אמורה לקבל בסוף אוגוסט, ואנחנו באמת מתרגשים לראות את החלום קורם עור וגידים, וסופרים את הימים עד הגעת המטוס לישראל".

איך אתה רואה את הקשר המיוחד של חברת אל על עם חברת בואינג?

"הקשר שלנו עם חברת בואינג הוא קשר של 50 שנה. קשר משפחתי כמו שהגדיר יו"ר בואינג לפני כשבועיים באירוע ההשקה של הדרימליינר בתל אביב. אני חושב שהוא צודק, יש לנו קשר מיוחד. כל צי המטוסים של חברת אל על הם של חברת בואינג והם יודעים להעריך את זה".

מה הייחודיות של הדרימליינר מול המטוסים שהכרנו עד היום?

"חווית הלקוח בדרימליינר היא חוויה מדהימה ומעולם אחר. יש בדרימליינר מערכות בידור מהמתקדמות בעולם עם מסכי מגע של חברת פנסוניק, נוסעי אל על יכלו לגלוש באינטרנט החל מתחילת שנה הבאה בטכנולוגיה של K4".

לדבריו, "במטוס החדש יש מרווח ונוחות גדולה יותר במושבים, חלון גדול יותר עם שליטה על האור שנכנס למטוס, זרימה של אוויר לח והורדת העייפות לאחר טיסה ארוכה. תא המזוודות בתוך המטוס גדול יותר ומאפשר מקום לכל נוסע, יש נקודות חשמל וכניסת USB לכל מושב. אנחנו חוסכים גם דלק - מעל 20 אחוז - וגם הטיפולים שלו הם פעם בשלוש שנים ולא פעם בשנה וחצי".

מה הדרישות של הלקוח הישראלי? והאם יש דרישות מיוחדות לציבורי הדתי והחרדי?

"הלקוח הישראלי הוא מגוון, ללקוח העסקי חשוב לוח הזמנים והמושב שיהיה נוח. ללקוח הפרטי חשוב לו מחיר הכרטיס וכמובן חווית טיסה. הלקוח הדתי לא שונה מהלקוח האחר, גם הם רוצים מושב טוב, אוכל טוב, שירות מצוין של הדיילים, ביטחון ובטיחות. אני חושב שהמטוסים החדשים של אל על עונים על הצרכים של הלקוחות שלנו".

בתום הביקור בחברת בואינג מימון מביט בדגל ישראל שמתנוסס על זנב המטוס החדש, "אני מסתכל על הדגל ומתרגש לראות את דגל ישראל מתנוסס כאן, בסיאטל, בחברת המטוסים של בואינג ומחכה לראות את המטוס בישראל".

ריי קונור, נשיא ומנכ"ל קבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אמר "אנו מצפים בשמחה רבה לספק לאל על את מטוס הבואינג 787, הדרימליינר הראשון, בחודש אוגוסט הקרוב, ואנו גאים בכך שאל על ממשיכה לשים את מבטחה ואמונה במטוסים מתוצרת בואינג״.

הוא סיפר כי לבואינג ולאל על יש מערכת יחסים מיוחדת המתפרשת על פני יותר ממחצית המאה, ״ואנו בטוחים כי מטוסי הבואינג 787 הם המוצר הנכון כדי להצעיד את חברת אל על לעידן חדש. זהו המטוס שיספק לציבור הנוסעים של אל על את הנוחות הרבה ביותר, ויבטיחו טיסות ליעדים שונים שאליהם תטוס אל על ביעילות ובנוחות רבה".