שרה פיילין
שרה פייליןפלאש 90

שרה פיילין, מי שהיתה המועמדת הרפובליקנית לסגנית נשיא ארה"ב ב-2012, תובעת את העיתון "ניו יורק טיימס" משום שטען כי הסיתה לרצח חברת הקונגרס הדמוקרטית גבי גיפורדס.

כזכור, מתנקש ירה בגיפורדס בשנת 2011 וגרם לה פציעה חמורה בראשה, ממנה היא ממשיכה להשתקם. המתנקש, ג'ארד לופנר, רצח באותו אירוע ששה אנשים, בהם שופט וילדה בת תשע, ופצע עוד 13 בני אדם.

ב-14 ביוני האחרון פרסם הטיימס מאמר מערכת שמאשים, כאמור, את פיילין, בהסתה שהובילה למעשהו של לופנר.

כתב התביעה שהגישה פיילין טוען כי הטיימס עשה זאת למרות שידע שטענתו שקרית. "ככל שהחריפה התגובה הציבורית לטור המרושע של הטיימס", נכתב בתביעה, "הוא הגיב בכך שביצע תיקוני עריכה ו'תיקונים' לסיפור המפוברק, כולל חצאי-התנצלויות בטוויטר – מבלי לתקן כנדרש את השקרים שהעיתון פרסם. למען האמת, אף אחד מאלה לא הזכיר את גב' פיילין ולא הודה שהגב' פיילין לא הסיתה את האיש המטורף לבצע רצח".

פיילין דורשת לפחות 75,000 דולר בפיצויים. הטענה נגד פיילין קשורה לכך שמטה הבחירות מטעמה פרסם איור גרפי ובו המוקדים בהם יש לרכז מאמצי בחירות רפובליקניים. המוקדים – שכללו את המחוז באריזונה שבו עמדה גיפורדס לבחירות, סומנו על גבי המפה באמצעות סמלים שלדעת המבקרים, דומים לכוונת של רובה. מכך הסיקו שבפרסום היתה קריאה לבצע רצח.