אריה דרעי
אריה דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

במסגרת הניסיון להקל על מצוקת הדיור החרדית, הבהיר אתמול שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) במהלך ביקורו בעיר החרדית ביתר עילית כי הוא פועל "שלא תהיה הגבלת בניה בעיר", כלשונו.

"ביתר עילית יכולה להיות פתרון דיור אמיתי ומיידי לציבור החרדי, היא עיר שהצליחה, עם כל התשתיות הנדרשות. אני פועל שלא תהיה הגבלת בנייה בביתר עילית; ניתן לבנות כאן 9,000 יחידות דיור לציבור החרדי", אמר דרעי.

במהלך הביקור קיים שר הפנים ישיבת עבודה בבניין העירייה בהשתתפות הצוות המקצועי של העירייה. במהלך הפגישה הוצג בפני השר האיזון התקציבי לו זוכה העיר בד בבד עם תנופת הפיתוח בכל התחומים.

"ביתר נחנכה בשנת 1989, בתקופה שהייתי במשרד הפנים", סיפר דרעי. "היתה לי הזכות לסייע לעיר בהקמתה ואני רואה כיום את התנופה המרשימה שנעשתה כאן. היא הייתה בתנאים הכי קשים מבחינת אוכלוסייה סוציו-אקונומי והיא מצליחה כבר כמה שנים להיות מאוזנת כלכלית, ועוד לעשות זאת לא באמצעות צמצום השירותים, אלא יחד עם תנופת פיתוח גדולה מאוד".

לדברי דרעי, ביתר עילית מהווה פיתרון למצוקת הדיור במגזר החרדי. "ביתר היא פתרון הדיור הטוב והזול ביותר לציבור החרדי. יש כאן כבר קהילות ומוסדות מסודרים לכל החוגים, צריך רק להמשיך בתנופת הבניה. אני פועל שלא תהיה הגבלת בניה בביתר. ניתן לבנות כאן 9,000 יחידות דיור, יש תכנית מתאר לזה".

את הביקור סיים השר דרעי בבשורה לתושבי ביתר ובמענה לבקשת ראש העיר מאיר רובינשטיין: "אני רוצה לבשר לכם שבעזרת השם, עוד ב-2017, נפתח כאן בביתר סניף של משרד הפנים שייתן את כל השירותים, כמו אשרות, דרכונים ביומטריים ועוד".