גלעד אך
גלעד אךצילום: מרים פייגא בונימוביץ'

ארגון "עד כאן" הפועל בין היתר למניעת פגיעה בחיילי צה"ל, פנה לפני מספר ימים לשר הביטחון ליברמן בבקשה שיורה על צו הרחקה מאיו"ש נגד פעילי הארגון האנטי-ישראלי "אנרכיסטים נגד הגדר", קובי סניץ ויונתן פולק.

בנוסף, ב"עד כאן" הגישו לפני כחודש תלונה במשטרת בנימין נגד עאד תמימי המתגוררת בנבי סלאח, בגין תקיפת חייל.

תמימי, שקיבלה בעבר מדליה מנשיא טורקיה ארדואן על פגיעה בחיילי צה"ל, צולמה בסרטון וידאו שהופץ לפני כחודש מכה באלימות לוחם צה"ל כחלק מהפרות הסדר האלימות השבועיות באזור.

"מזה כעשר שנים מתקיימות הפרות סדר אלימות בנבי סלאח, ככל הנראה זה יקרה ביום שישי הקרוב וביום שישי שלאחריו אם לא נעצור את זה" אומר גלעד אך, מנכ"ל ארגון עד כאן.

הוא מוסיף, "בכפר נבי סלאח אין בכלל גדר, אז למה שהארגון האנטי ישראלי 'אנרכיסטים נגד הגדר' יפעל שם?".

תחקירני "עד כאן" תיעדו בעבר את הפרות הסדר וזריקות האבנים נגד לוחמי צה"ל ונחשפו לעובדה שהגורמים המתדלקים את השטח הם לא התושבים הפלסטינים אלא הפעילים האנרכיסטים.

"במידה ופעילי הארגון האנטי-ישראלי 'אנרכיסטים נגד הגדר' לא יהיו באזורים האלו, לא יתקיימו הפגנות וחיילים לא ייפצעו. הם הגורמים המניעים והיוזמים את ההפגנות האלו וצריך להבין זאת. אפשר למנוע את הפגיעה בחיילים שם באופן די פשוט", אומר גלעד אך.

הוא מספר כי "תחקירנים שלנו גילו שתושבים פלסטינים רבים בנבי סלאח ובמוקדי חיכוך נוספים כלל לא רוצים את הפעילות האלימה הזו, ואף מתנגדים אליה. הגיע הזמן שהשר ליברמן ישתמש בכלים שברשותו על מנת למנוע את הפגיעה האלימה בחיילי צה"ל במוקדי החיכוך, ואת התמונות שיוצרות דה-לגיטימציה לישראל ברחבי העולם".