אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: ערוץ 20

בעקבות המכתב שנחשף בתוכנית "לפני כולם" בערוץ 20 בו קראו סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון לשר בנט להתערב במה שהוגדר "פוליטיזציה חמורה באוניברסיטה", פנה הערב (רביעי) ח"כ אמיר אוחנה לבנט ודרש ממנו לפטר את המרצים המוזכרים במכתב.

"כשמדובר במוסד אשר ממומן מכספי ציבור ראוי כי העובדים בו, אשר למעשה מתפרנסים מכספי הציבור – יגזרו על עצמם כללי ממלכתיות מסוימים, ויפעלו בתוך גבולות גזרה", כתב ח"כ אוחנה לשר בנט ואף נקב בשמו של פרופ' יצחק נבו.

"רק לפני חודשיים כתב פרופ' נבו שהוא ישתף פעולה עם פעילי BDS – למרצה מסוג זה אין מקום במוסד ציבורי-חינוכי ישראלי", ציין אוחנה ודרש לפתוח בחקירה כנגד מרצים הפוגעים לדבריו בסטודנטים פעילים בשירות מילואים: "דבר זה הנו בגדר הפרת כללי זכויות הסטודנט התשע"ב – 2012 ויש לחקור זאת".
כזכור, על רקע סערת 'הקוד האתי', סטודנטים מהמחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון פנו במכתב לשר החינוך נפתלי בנט המשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה,בבקשה שיתערב בנושא.

"בשבועות האחרונים אנו שומעים על ניסיונה של האוניברסיטה והעומדת בראשה, פרופ' רבקה כרמי, להסיח את נושא הדיון החשוב על המעורבות והתרומה של מוסדות ואישים ישראלים לקידום תנועת החרם והדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל", כתבו הסטודנטים לשר בנט.

"לדאבוננו, נשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי מתחמקת מלהסביר איך בשנים האחרונות מרצים ישראלים נהנים ממשכורות המשולמות מכספי משלם המסים הישראלי, מכשירים יוזמות להחרמת ישראל. בנוסף, אותם מרצים לוקחים חלק פעיל בפעילויות ויוזמות נגד חיילי צה"ל ופועלים דה פקטו נגד אותם סטודנטים שלומדים באונ' ומשרתים במילואים", כתבו הסטודנטים.

הם הוסיפו, "אנו תוהים מדוע מרצים בכירים שקוראים לפגוע במדינת ישראל עדיין מלמדים במוסדנו. מדוע פרופ' ניב גורדון מהמחלקה לפוליטיקה וממשל עדיין מרצה באוניברסיטה? מדוע פרופ' אורן יפתחאל עדיין מרצה בכיר באוניברסיטה? מדוע פרופ' יצחק נבו, שרק לפני חודשים כתב שהוא ישתף פעולה עם פעילי BDS, עדיין ממומן על ידי כספי משלם המיסים הישראלי?".

בנוסף, התרעמו הסטודנטים על ההתמחויות המוצעות במסגרת לימודי התואר במחלקה לפוליטיקה וממשל. סטודנטים הלומדים במחלקה מחויבים בביצוע התמחות פוליטית. על פי אתר האוניברסיטה, את ההתמחות ניתן לבצע בשני מסלולים שונים ששניהם מוצעים בשיתוף פעולה עם ארגון "שתיל" מבית הקרן החדשה לישראל, אשר מזוהה באופן מובהק עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה, "מדובר בטענות חסרות שחר, ממוחזרות שאין בינן לבין המציאות דבר וחצי דבר והן פרי יוזמתם של גורמים שיש להם עניין לפגוע באוניברסיטה. באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מתקיימת תכנית "עמיתי אברט לצדק חברתי", ששמה לה למטרה להכשיר דור של מנהיגים/ות צעירים/ות אשר יפעלו למען חברה צודקת יותר והסטודנטים במסגרתה מתנדבים (בסיוע מלגה) במגוון רחב של ארגוני חברה אזרחית בדרום הארץ, בהם: 'הקואליציה הארצית להעסקה ישירה', 'עושים רחוב', 'תיאטרון הפרינג׳ של באר שבע" , 'מועצת הנגב', 'מגמה ירוקה' ועוד. על האמור יודגש כי מדובר בקורס בחירה, אחד מיני רבים, שהסטודנטים כלל אינם מחוייבים לו. כל ניסיון להציג מידע זה בצורה מוטה ומניפולטיבית, חוטא לעובדות ולאמת".