מימין: נורקין, איזנקוט ואבולעפיה
מימין: נורקין, איזנקוט ואבולעפיהצילום: דובר צה"ל

האלוף אמיר אבולעפיה מונה היום (ראשון) באופן רשמי לראש אגף התכנון בצה''ל.

אבולעפיה מחליף בתפקידו את אלוף עמיקם נורקין אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וייכנס לתפקידו החדש כמפקד חיל האוויר בחודש אוגוסט.

טקס ההחלפה נערך בבסיס הקריה בתל-אביב, במעמד הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי ובני משפחה.

איזנקוט אמר בטקס כי אגף התכנון הוא גוף תכנון מרכזי שמשפיע מאוד על צה''ל ומשפיע לא מעט גם על המדיניות הביטחונית של מדינת ישראל. ''נורקין, קיבלת את האחריות על האגף לפני שנתיים בתקופה מורכבת ואני חושב שאתה יכול היום להסתכל לאחור בגאווה גדולה, על מה שקודם בצה''ל, על-ידי האגף ועל ידך באופן אישי, ועל כך הערכתי הגדולה.

''אמיר מבחינתי היה הבחירה הטבעית לתפקיד, לאחר שראיתי אותו מצטיין בתפקיד ראש חטיבת התכנון ופועל במחשבה מעמיקה מאוד, בנחישות, תוך עמידה נוקשה על העקרונות ועל הדבר הנכון לעשותו. אני משוכנע שאת כל היכולות והכישורים שלך תביא להמשך קידום התוכניות, מתוך מחשבה ביקורתית, שיודעת לזהות שינויים, לעשות את ההתאמות הנדרשות, ולהביא גמישות וחדשנות", הוסיף הרמטכ''ל.

ראש אגף התכנון היוצא, אלוף עמיקם נורקין, אמר כי "בשנתיים האחרונות, אפילו ברגעים האחרונים, בקצב אירועים מסחרר, האגף מעורב ומוביל תהליכים מרכזיים בצה"ל, ביניהם תכנון של תכנית רב שנתית לצה"ל, אסטרטגיית פעולה בחזיתות השונות, גיבוש הרחבת העומק האסטרטגי וחיזוק מעמדנו בזירה הצבאית הבינלאומית. פקודיי, אנשי האגף, אתם עשיתם זאת. אתם פעלתם להתאמתו של צה"ל לאתגרים הצפויים לו, ליציבותה האסטרטגית של מדינת ישראל ולביטחון אזרחיה.

''בעוד רגע קל אעביר את הפיקוד לאמיר. יש לך את כל שנדרש - תבונה, ניסיון ואנשים מצוינים היושבים כאן באולם. אני בטוח שתדע לשלב כל אלו ולממש את חזון אגף התכנון בדרך הטובה ביותר. אני משוכנע שאת כל היכולות והכישורים שלך תביא להמשך קידום התוכניות, מתוך מחשבה ביקורתית, שיודעת לזהות שינויים, לעשות את ההתאמות הנדרשות, ולהביא גמישות וחדשנות", הוסיף נורקין.

ראש אגף התכנון הנכנס, אלוף אמיר אבולעפיה, אמר כי "המזרח התיכון מוכיח לנו פעמים רבות שהמציאות עולה על כל דמיון ורשת הסכנות וההזדמנויות רחבה היא וסבוכה. עלינו לחקור ולהכיר את המערכות המורכבות שמולנו ותמיד לשמור קשר עין עם האינטרסים הלאומיים שלנו. אני מבקש במעמד זה להביע את הערכתי העצומה לנורקין, כהרגלך נכנסת לתפקיד ראש האגף בעוצמה אדירה, ממוקד מייד בנושאים אותם אתה רוצה לשנות ולקדם.

''הצבת את אג''ת במקום מרכזי ורלוונטי בצה''ל ומחוצה לו, בכל תהליך ונושא משמעותי. ידעת לשמור על טוהר מידות וניקיון, אישי וארגוני, לכל אורך תפקידך. אני רוצה להודות לך בשם האגף כולו על תרומתך העצומה ולאחל לך ולכולנו את הצלחתך כמפקד חיל האוויר", כך אבולעפיה.