מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של נער כבן 16 אשר נעצר בלילה האחרון בירושלים, והורה על שחרורו למעצר בית למספר ימים.

הנער נעצר ונחקר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, הכנת עבירה בחומרים מסוכנים, ביצוע עבירות ממניע גזעני, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושיבוש הליכי משפט. בהודעת המשטרה נאמר כי הוא חשוד שהיה בדרכו לבצע פעולת ''תג מחיר''.

השופט דב פולוק הורה כאמור על שחרורו של הנער למעצר בית, תוך שהוא קובע כי אין כל חשד סביר לעבירות ''תג מחיר'' אלא רק להפרעה לשוטר ולשיבוש הליכי משפט בכך שלא שיתף פעולה עם השוטרים בשעת המעצר.

לבקשת המשטרה עיכב השופט את שחרורו של הקטין עד למחר כדי לאפשר למשטרה לערער לבית המשפט המחוזי.

עו"ד יוסי נדב מארגון חוננו אשר ייצג את הקטין, מסר "מרשי נעצר הבוקר בחשד לעבירות חמורות ממניע גזעני. כל חטאו של מרשי הסתכם בכך שצעד בשעות הבוקר המוקדמות לתפילת שחרית. לא בוצעה שום עבירה ע"י מרשי ויתרה מכך אין למשטרה שום אינדיקציה על עבירה כאמור.

"ככל הנראה תיאורו החזותי של מרשי וצעידתו בשעת בוקר מוקדמת היוותה עילה ליחס לו את העבירות החמורות, הגם שלא בוצעה עבירה כאמור. אני מברך על החלטת ביהמ"ש השלום לשחרורו של מרשי ממעצר, וכולי תקווה שלהבא המשטרה לא תעצור אדם ותביאו לביהמ"ש בשיטת מצליח", הוסיף.