הרב שטיינמן
הרב שטיינמןצילום: פלאש 90

ועדת החינוך של הכנסת תתכנס הבוקר (ב') כדי לדון בתופעת האפליה הקיימת במוסדות החינוך החרדיים כלפי בני ובנות עדות המזרח.

את הדיון יזם ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שטען כי למרות הרפורמה שהוצגה בחגיגיות לפני חודשים אחדים על ידי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שאמורה היתה למגר את התופעה, עדיין יושבות בבית בנות רבות הנמנות על בני עדות המזרח - וממניעים עדתיים.

לקראת הדיון הפתיע ח"כ כהן ושיגר מכתבים למנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן ולנשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן בהם ביקש לפעול למיגור האפליה במוסדות החינוך החרדיים.

"לצערי הרב ולבושתנו אנו עדיין עדים לתופעה בה מודרים בני ובנות העדה הספרדית מרישום למוסדות תורניים השייכים לזרם החרדי של יהדות אשכנז חרף הבטחות רבות שנשמעו אנו רואים כי התופעה לא נעלמת ובמקרים מסויימים אף מתעצמת", כתב כהן בדבריו לרבנים החרדים.

בדברים שכתב לרב שלום כהן אמר הח"כ מ'יש עתיד' כי "כבודו, הנך עומד בראש התנועה הספרדית חרדית הגדולה בעולם שחרטה על דגלה להעלות על נס את יהדות ספרד המפוארת ואולם אנו חוזים בהשפלה שחווים תלמידות תלמידים והוריהם הספרדים רק בשל מוצאם".

"הנני פונה אליך בבקשה לפעול ללא פשרות לביטול התופעה המדירה יהודים ויהודיות בני תורה וגורמת להם צער ועוולה למען אחדות ואהבת ישראל", הוסיף.