עדיין מוצלח מהאלטרנטיבות.  נשיא המדינה, ראובן ריבלין
עדיין מוצלח מהאלטרנטיבות. נשיא המדינה, ראובן ריבליןצילום: עמיר לוי, פלאש 90

אל: כבוד הנשיא

מר ראובן ריבלין

הנדון: לאפשר לילדים דתיים להיכנס לליגות בוגרים בכדורגל על ידי ביטול משחקים בשבת.

שמי מבשר שער ואני בן 11 (סיימתי כיתה ה'), אני גר בניר עציון ומאז כיתה א' אני משחק כדורגל עם אחי שר שלום (בן 9). מאז שאנחנו זוכרים את עצמינו אנחנו עם כדור. נרשמנו לכל חוג כדורגל שנפתח באזור.

בהתחלה שיחקנו בימין אורד שצמוד לניר עציון. השנה שיחקתי בליגת הפועל חוף הכרמל ואחי יצטרף בשנה הבאה.

תמיד אמרו לי שאני שחקן טוב ושכדאי שאני אפתח את זה למקצוע. אבל אני יודע שזה לא אפשרי להיות בליגת בוגרים כי רוב המשחקים מתקיימים בשבת.

השנה בקבוצה שלי היתה התחשבות גדולה בכך שאני השחקן הדתי החלחד, השתדלו להעביר הרבה משחקים ליום שישי לבקשת המאמנים שלי מההתאחדות לכדורגל. ממש שמחתי שאני יכול לשחק ולתת מעצמי לקבוצה, הבקעתי הרבה גולים והייתי משמעותי בקבוצה.

''היה מקרה שהייתי צריך לחזור ממש כמה דקות לפני שבת ואחד ההורים הבטיח להוריי שיחזיר אותי בזמן, לפני שבת ונסע במיוחד דרך מנהרות הכרמל כדי לקצר את זמן הנסיעה.

בסוף השנה ההורים שלי ואני אמרנו תודה רבה למאמנים שהתחשבו בי כל השנה והופתעתי לקבל את התשובה של המאמן שזה לא רק טוב לי כילד דתי אלא זה גם טוב להם כחילונים כי זה יום מנוחה ויום בילוי משפחתי והם אומרים לי תודה שבזכות הבקשה שלי, הם היו עם בני משפחתם.

אני יודע שבארץ יש קבוצות כדורגל של צו פיוס של שחקנים דתיים וחילונים שהמשחקים לא מתקיימים בשבת. אך זה רק ליגות ילדים ונוער. מה קורה אחרי זה? אין אפשרות להמשיך לליגת בוגרים ולהתמקצע.

חשוב לאפשר לכל אחד מתושבי מדינת ישראל שתהיה לו הזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל שלו והכישורים שלו (חוק שוויון ההזדמנויות). בטח כשגרים במדינה יהודית דמוקרטית בארץ ישראל.

אני פונה אליך, כבוד הנשיא, כי שמעתי שאתה מתייחס ברצינות גם למכתבים שילדים שולחים אליך.

אני מבקש ממך לפעול למען שחקני כדורגל דתיים שיוכלו להגיע לליגות הבוגרים, על-ידי ביטול המשחקים בשבת.

תודה רבה על האפשרות לפנות אליך,
מחכה מאוד לתגובתך בנושא,
חופשה נעימה!
מבשר שער, כיתה ה', ניר עציון