האג'נדה היחידה שלנו היא לנצח במלחמה

ראש אגף כוח האדם בצה''ל האלוף מוטי אלמוז התארח היום (שלישי) בוועידת מקור ראשון והתייחס למתיחות שנוצרה בין הציונות הדתית לצה''ל בשנה האחרונה, על רקע פקודת השירות המשותף וגיוס נשים למערך הלוחם.

האלוף אלמוז הבטיח כי בצה''ל לא בודקים אילו חיילים דתיים ואילו לא. "אני לא חושב שצריך לספור כיפות. אין בעיה שהפיקוד הבכיר בצה''ל הוא חובש כיפה. בצה''ל מאוד גאים בבני הציונות הדתית", הדגיש.

ראש אכ"א הזכיר, "אני אחראי על המספרים בצה"ל, אין לי נתון או אחוזים מי דתי ומי לא, אנו לא סופרים. לא יודעים מה יש בראש עם הוא חשוף או שיש לו כיפה".

בנוגע לקידום נשים לתפקידי לחימה בצה''ל אמר האלוף אלמוז כי "ישנם אנשים שמעוניינים לקדם אג'נדה, אנו לא ניתן לקדם אג'נדה בצבא. אנו רוצים להשאיר את הצבא רחוק מכל מתח פוליטי או עניינים פוליטיים, יש כאן המון אג'נדות שרוצות להיכנס ואנחנו הודפים אותן".

אלמוז הוסיף ואמר כי "נשים תמיד היו בקווי הלוחמה והמגע של ישראל, הרבה שנים. צה"ל לא החליף ערכים במהלך השנים, הכל נשאר אותו דבר. ויש נשים שרוצות לעשות שירות משמעותי בצה"ל ואנו ערים למגמה הזו, האג'נדה היחידה שיש לנו היא לנצח במלחמה הבאה".

ראש אכ"א התייחס גם לשילוב הנשים בחיל השריון ואמר כי "מדובר בניסוי שאנו עוד לא יודעים עליו כלום, לצבא מותר לקחת החלטות. אנחנו לא ננהל את הדיונים האלו בפומבי. יש כאן עניינים פיזיוליוגים, רגישויות, יש כאלה שדרך כל מיני אמירות חושבים שהם יגרמו לי לשנות את ההחלטות, זה לא משפיע עלינו".