חתם 'הזאב'. היטלר
חתם 'הזאב'. היטלרצילום: רויטרס

גלויה נדירה בה נראה הצורר הנאצי עם כלב הרועה הגרמני שלו, יחד עם גלויה של שר התעמולה גבלס ובתו, עומדות למכירה פומבית בבריטניה.

הדיקטטור הנאצי הגיש את הגלויה החתומה על ידו לבכיר האס.אס אולריך אלנבק. השניים חלקו אהבה משותפת לכלבים, והיטלר חתם על הגלויה תוך שהוא משתמש בכינויו "הזאב", כינוי בו השתמש רק עבור חברים ובני משפחה. אולנבק קיבל מאוחר יותר גם גלויה חתומה משר התעמולה הנאצי יוזף גבלס, בה הוא נראה יחד עם בתו הדוויג. שתי הגלויות, של היטלר וגבלס, יוצעו ביום חמישי הקרוב למכירה פומבית בבית המכירות הפומביות "Mullocks" בבריטניה, כאשר מחירן ההתחלתי מוערך ב 2500 ליש"ט.

בן ג'ונס, אחד ממנהלי בית המכירות הפומביות, אמר כי מדובר בגלויה נדירה. "היטלר כמעט מעולם לא חתם בשם 'הזאב'. הוא עשה זאת רק עבור בני משפחתו או חבריו הקרובים. זו הסיבה מדוע הפריט הזה מיוחד ונדיר, ומעניין במיוחד את האספנים".

הגלויות שיוצעו למכירה נלקחו ישירות מעזבונו של אלנבק, שמת בשנת 2011 כאשר הוא בן 99. הוא הותיר אחריו מכתב בו סיפר כיצד קיבל את הגלויה הנדירה מהיטלר עצמו. "היתה לי הזדמנות לדבר עם היטלר על הכלב שלו, בלונדי, מאחר ואני עצמי אהבתי כלבים מאוד והיינו צריכים לעבוד עם כלבי רועה גרמני במהלך השירות באס.אס. אחד הכלבים נקשר אליי מאוד ולקחתי אותו הביתה איתי.

הכלבים היו מאומנים היטב צייתו לבעלים שלהם והערצתי את הדרך בה היטלר התמודד עם הכלב שלו, כך הגענו לשיחות על הכלבים וקיבלתי ממנו מאוחר יותר את הגלויה שלו עם הרועה הגרמני" כתב אלנבק.

בשנים האחרונות הוצעו למכירה פריטים רבים מהתקופה הנאצית בבתי מכירות פומביות ברחבי העולם, והם זוכים לביקוש על ידי אספנים המתעניינים בתקופת מלחמת העולם השנייה.