יכנס ויאשר. יואב קיש
יכנס ויאשר. יואב קישצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, הבהיר אחר הצהריים (שלישי) כי לא יאפשר את מניעת הדיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות חה"כ מיקי זוהר בנושא תלונות שווא נגד גברים.

"מי שחושב שהוא יעצור דיונים בוועדות הכנסת על נושאים שלא נעימים לו - טועה", אמר קיש, "כבר מחר, אכנס את ועדת הכנסת בראשותי להרחבת הסמכויות של הועדה, והדיון יתקיים על אפם וחמתם של המתנגדים".

בצעד חריג אסר היום היועץ המשפטי לכנסת על הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת לדון בעלילות כזב נגד גברים. הדיון היה אמור להיערך מחר בבוקר.

פחות מ-24 שעות לפני מועד הדיון הודיעה מנהלת הוועדה למוזמנים: "התבקשתי על-ידי יושב ראש הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי, ח"כ מיקי מכלוף זוהר, להודיעכם: כי על-פי הוראת הייעוץ המשפטי של הכנסת, אין בסמכותה של הוועדה המיוחדת לדון בנושא: 'הטיפול בתלונות שווא: האם הגברים שווים בפני החוק?'".

התערבות מסוג זה בפעולת ועדות הכנסת נדירה ביותר ולוותיקי המשכן קשה לזכור אירוע דומה.

ח"כ מיקי זוהר אמר לערוץ 7 כי בכוונתו לפנות ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, בדרישה לכנס את ועדת הכנסת ולהסמיך את הוועדה בראשותו לדון בנושא תלונות השווא ובטענות אחרות לגבי אי-שוויון בתחום המשפחה.

"אני מתקשה להבין את החלטת היועץ המשפטי לכנסת. החלטה זו מונעת דיון חשוב שאף עשוי להביא לשוויון בין גברים לנשים. תלונות שווא פוגעות באמון בין גבר לאישה וגורמות לנזק בלתי הפיך לילדים כאשר נמנע מהם לראות את אביהם. מטרת הדיון הייתה להביא לשיח פתוח מבלי שום כוונה לפגוע בנשים שתלונותיהן מוצדקות", אמר זוהר.