כפייה אנטי דתית אלימה. סמוטריץ'
כפייה אנטי דתית אלימה. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר. פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הערב (שלישי) במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה של שרים בממשלה, בעקבות מה שהגדיר "רדיפת היהדות ואפליית הציבור הדתי בגבעתיים".

המכתב הופנה מלבד לראש הממשלה גם לשר החינוך נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, שר החקלאות אורי אריאל, השר להגנת הסביבה זאב אלקין, יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר וועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם.

במכתבו מפנה סמוטריץ' לרשימת דרישות שהעבירה רשימת "גבעתיים חופשית" לראש העיר גבעתיים ולסגניו, כל זאת לקראת ישיבה של "הוועדה לבחינת הפלורליזם הדתי" בגבעתיים שתוכננה להערב.

לקריאת מכתב רשימת "גבעתיים חופשית" לחץ כאן

"מדובר במסמך אנטישמי ששנאת היהדות והדתיים נוטפת מכל שורה ושורה בו ושמזכיר תקופות אפלות ביחס ליהדות וליהודים", כתב סמוטריץ' לנתניהו ולשרים, "הדבר מצטרף להודעתו של ראש העיר מהיום ולפיה הוא הורה לאסור כברירת מחדל את כניסתן של עמותות וארגונים שפועלים מזה שנים בגני הילדים ובמערכת החינוך של העיר".

לדבריו, "מדובר בקמפיין שנאה ופחד שמוביל מיעוט קטן וקיצוני בחברה הישראלית נגד כל דבר שמריח ריח יהדות, בניסיון 'פלורליסטי' לכפות את דעתו על הרוב הגדול בחברה הישראלית שאוהב ושמח בזהות היהודית שלו ושל ילדיו".

"הניסיון להצר את צעדיו של הגרעין התורני בעיר ולמנוע ממנו ומגופים נוספים שימוש בשירותי העיריה, כפי שמקבל כל ארגון אחר, מהווה אפליה קשה ופוגענית שלא ניתן לקבלה. הדרישות 'להפסיק את שיתוף הפעולה בין הגרעין התורני לעירייה', 'לפרק את דוכן חב"ד' (שפועל ברשות הרבים בסמכות וברשות...), וכדו' דרישות הזויות הן דרישות שבמדינה דמוקרטית מתוקנת אנשים לא היו מעלים בדעתם להעלות. לשיטתו של אותו מיעוט קטן וקיצוני גבעתיים אמורה כנראה להיות חופשית לכולם חוץ מלדתיים... זו צביעות שפשוט לא ניתן להבין", קובע סמוטריץ' במכתבו.

"אני קורא לכם לפעול באופן מידי ולהודיע לראש העיר, מר רן קוניק, כי אם חלילה תימשך רדיפת היהדות בעירו ואם תתקבלנה חלילה, הערב או בעתיד, החלטות אנטישמיות ואנטי-דמוקרטיות, יהיו לכך השלכות מבחינתכם, איש איש בתחומי סמכותו. כרגע המצב הוא שמופעל עליו לחץ מאסיבי מצד אחד בלבד. הוא וייתר חבריו ברשויות המקומיות חייבים לדעת שיש צד שני ושלהחלטות חמורות כאלה יהיו מחירים כבדים", מוסיף סמוטריץ'.

בסיום המכתב מבהיר סמוטריץ', "כמי שדוגלים בקירוב לבבות ובתורה ש'דרכיה דרכי נעם' לא נוכל להשלים עם כפיה אנטי דתית אלימה ועם רדיפת היהדות במדינה היהודית".

נציין כי ראש העיר גבעתיים הודיע אמש (שני) כי לא יאפשר לעמותות חיצוניות, בהן עמותות דתיות, להיכנס לגני ילדים ולבתי ספר ממלכתיים בעיר, ולהעביר מסרים שאינם מעוגנים במערכת החינוך.