"ש"ס - האחרונים שיטיפו לנו מוסר"

הרב דוד סתיו, יו"ר עמית של רשת אור תורה סטון ויו"ר ארגון רבני צהר, יוצא הערב (שלישי) במתקפה חריפה על תנועת ש"ס והעומד בראשה.

בראיון מיוחד לערוץ 7 אומר הרב סתיו, "אם אני נמצא מהצד השני של המושחתים מש"ס אז אני מרגיש בסדר גמור. הם האחרונים שילמדו אותנו מה יהדות ומהו גיור".

בדבריו מתייחס הרב סתיו לטענות שהשמיע אתמול יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לפיהן ש"ס שומרת על מעמד הרבנות ואילו רבני הציונות הדתית פוגעים בה. "מי שהקימו את בד"ץ בית יוסף שכל עניינו זה להרוויח כסף על חשבון הכשלים של הרבנות הראשית הם האחרונים שיטיפו לנו מוסר. האנשים שמינו את האנשים המושחתים ביותר שחלקם הולכים לבית הסוהר, הם האחרונים שיטיפו לנו מוסר על מעמד הרבנות הראשית".

הרב סתיו תוקף את הפוליטיקאים החרדים שלדעתו יוצרים חלק ניכר מהבעיה, "אני לא יודע מה רוצים ממני. העולם הפוליטי החרדי לא אוהב אנשים שלא מפחדים ממנו. העולם הפוליטי החרדי מאיים על כל אדם. יש הרבה אנשים רבנים חרדים שתומכים בנו אבל מפחדים לומר את זה בקול. מפחדים בגלל שידוכים, בגלל פרנסה. ה' עזר לנו, ברוך ה׳ אנחנו לא מפחדים מהם ולא מהפוליטיקאים שלהם".

"אנחנו נמשיך לומר את דברנו בקול רם, בשביל עם ישראל, בשביל תורת ישראל, בשביל הקב"ה, בשביל קידוש השם, כדי לנסות לקנח במעט את ה'חילול השם' שהם עושים במדינת ישראל. מי שלא הולך בדרכם, מי שלא מקשיב לפוליטיקאים החרדים, סובל מנחת לשונם ומנחת זרועם המילולית. יודעים להגיד זאת הרבנים החרדים, שמפחדים מהם. אנחנו לא מפחדים, לא פחדנו ולא נפחד", מוסיף הרב סתיו.

בהמשך הראיון נשאל הרב סתיו על דעתו בנושא פעולותיהן של "נשות הכותל" ומשיב, "אני אישית חושב שמדובר בפרובוקציה משני הצדדים. אני חושב שזו פרובוקציה מה שהן עשו. אני באמת חושב שזה לא נכון שנשים תבואנה עם טלית ותפילין להתפלל בכותל המערבי, במקום שבו המנהג לא לעשות כך. מצד שני, אני חושב שאם היו מתעלמים מהן ולא היו מכניסים אותן לניידות משטרה, זה כבר היה נגמר מזמן בצורה יותר טובה לנו ולעם ישראל".

"ברור שצריך להימצא פתרון שהכותל יתנהל בצורה שהולמת את כללי ההלכה כפי שמקובל מדור דור", מסכם הרב סתיו את עמדתו.