איזנקוט בכנסת
איזנקוט בכנסתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט התייחס היום (רביעי) למותו של סגן דוד גולובנציץ', קצין צה"ל שנהרג מפליטת כדור אמש בחברון.

"אירוע שבו מאבדים חייל שלא נוכח פני אויב הוא אירוע מיותר. נחקור את נסיבות האירוע ונלמד ממנו'', אמר איזנקוט בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והביע את תנחומיו למשפחתו של הקצין.

איזנקוט התייחס לסוגיה האיראנית ולמפעלי הנשק המדויקים שמנסים האיראנים להקים בלבנון עבור חיזבאללה. "פרויקט הדיוק של חיזבאללה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", הדגיש הרמטכ"ל וציין כי מדובר כיום ביכולת מצומצמת.

"אנחנו פועלים מול יכולות הדיוק של חיזבאללה בדרכים שהשתיקה יפה להם ומתוך כוונה לא להביא להידרדרות", הוסיף הרמטכ"ל וציין כי "הרחקת אירן וצמצום ההשפעה שלה הוא אתגר לא פחות משמעותי מהבסת דאעש".

"אני לא מזהה כוונה להתקפה יזומה מצד אויבנו, ומצד שני צה״ל משפר מוכנותו לכל תרחיש", הדגיש הרמטכ"ל והוסיף: "לצה"ל יכולת מודיעינית-מבצעית שלא הייתה לו מאז הקמתו".

במהלך הישיבה אמר רב אלוף איזנקוט כי ישנה הפרה מתמשכת של החלטה 1701 על ידי ארגון חיזבאללה בחסות אזרחית ובשטח בנוי: "יוניפיל תורמים לשקט, אך לא עושים מספיק לשיקוף ההפרות הקבועות של חיזבאללה למקבלי ההחלטות באו״ם".

בהמשך התייחס הרמטכ"ל גם לגזרה הדרומית, "מול רצועת עזה יש ניהול סיכונים מושכל עובדתית בעקבות ההחלטה חמאס לקח אחריות על נושאיו הפנימיים ממשאביו ועל חשבון השקעה בתשתיות טרור. החמאס הצליח למצוא מקור כלכלי לחשמל במקום לקנות טילים ולבנות מנהרות".

"יש לנו אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועת עזה", הבהיר, "אבל אי אפשר לדרוש ממדינת ישראל לתת מתקציב המדינה בזמן שחמאס משקיע כסף בטרור. החמאס מבין היטב שהמהלכים שבוצעו הם עניין פנים פלסטיני ושאנחנו לא צד בהם".