דב קלמנוביץ
דב קלמנוביץצילום: מרים צחי

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', תוקף את הסרבנות המתמשכת של עיריית ירושלים להקים אתר זיכרון לנפגעי פעולות האיבה תושבי העיר.

קלמנוביץ' סיפר כי "בכיכר ציון עומדים להקים פינת זיכרון לזכרה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה. מה עם 15 הנרצחים במגה פיגוע 'מקרר התופת' שהתרחש בכיכר כבר לפני 40 שנה?".

לדבריו בכל עיר בישראל יש אתר זיכרון לנופלים שמסרו נפשם במלחמה של עם ישראל מול הטרור הפלסטיני הרצחני, כלשונו. "איך ייתכן שבירת ישראל ממאנת להקים אתר כזה בעיר לזכר הנופלים?", תהה קלמנוביץ'.

התבטאותו של המשנה לראש העיר, באה בעקבות פרסומים בדבר הכוונה להקים "פינת זיכרון" לזכרה של שירה בנקי שנרצחה במהלך מצעד הגאווה לפני כשנתיים בכיכר ציון שבבירה.

"אין לי שום בעיה עם הקמת פינת הזיכרון לזכרה של בנקי ז"ל, אדרבה, אני תומך בזה. עם זאת, זה זועק לשמיים כיצד מתנגדים להקמת אנדרטה בירושלים לנפגעי הטרור, אנדרטה שיכללו בה גם חמישה עשר נרצחי פיגוע 'מקרר התופת' שהתרחש בכיכר ציון כבר לפני 40 שנה?!", שאל קלמנוביץ'.

קלמנוביץ' חשף כי לאחר התפטרותו של אריה קינג מהנהלת העיר, הוצע לקלמנוביץ' לעמוד בראש "ועדת נפגעי פעולות האיבה" בירושלים, במקומו של קינג.

"סירבתי לעמוד בראש הוועדה, כל עוד לא נקבל תקציב למימון מספק לטובת הקמת האנדרטה. בתור נפגע טרור, אני יכול להעיד שישנה חשיבות מהמעלה הראשונה להנציח את הנופלים בכבוד המירבי לו הם ראויים" אמר קלמנוביץ'.

הוא הסביר כי "זיכרון הוא ערך חינוכי, עיר שלא זוכרת את גיבוריה ואת מגש הכסף שעליו מושתתים חייה, אין לה עתיד. לצערי עיריית ירושלים ביטלה את הישיבה הקרובה שהייתה אמורה לעסוק בנושא. עמדתי איתנה, לא אנוח ולא אשקוט את שבירת ישראל תנציח את נופליה".