חברת EyeCue הישראלית
חברת EyeCue הישראליתצילום: יחצ

חברת EyeCue הישראלית פיתחה והשיקה בחודש האחרון את אפליקציית Qlone, אשר מאפשרת סריקה תלת ממדית של חפצים באמצעות מצלמת האייפון או האייפד.

האפליקציה התברגה ברשימת "האפליקציות החדשות שאנחנו הכי אוהבים" של עורכי אתר ההורדות של אפל, האפסטור. את האפליקציה ניתן להוריד בחינם והשימוש במודל הסרוק הוא בתשלום.

המודל התלת ממדי מתקבל באופן מיידי לאחר הסריקה וניתן לייצא אותו לתוכנות עריכה, להדפיס במדפסת תלת ממד או להשתמש בעולם המציאות הווירטואלית והרבודה (VR/AR).

ניתן גם לשתף את המודל הסרוק בפייסבוק, וואטסאפ, אינסטגרם או באימייל. אחד היישומים האפשריים והמעניינים של האפליקציה הוא לאפשר הצגה תלת ממדית של מוצרים באתרי המסחר המקוון, כגון אמזון או eBay.

רונן הורוביץ, מנכ"ל EyeCue, אמר, "מדובר בבשורה של ממש אשר מאפשרת לכל אדם ליצר תוכן תלת ממדי. עד כה האפשרות הנפוצה להפוך חפץ פיזי למודל תלת ממדי הייתה לרכוש סורק תלת ממד ייעודי שעלותו נעה בין מאות לאלפי דולרים. עכשיו ניתן לשלוף את האייפון מהכיס, להציב את החפץ אותו רוצים לסרוק על דף משבצות מודפס ייעודי ובעזרת כיפת המציאות הרבודה שבאפליקציה לסרוק ולקבל מודל תלת ממדי תוך שניות.

באפליקציה גם ניתן לשלב בין שתי סריקות של מודל שנסרקו מכיוונים שונים, לנקות, לשנות את הגודל, לשנות את הטקסטורה, לעצב ולגלף את האובייקט הסרוק בהתאם לרצון ולצורך. הטכנולוגיה בבסיס האפליקציה מוגנת בפטנטים ופותחה במשך שנים, וזהו כבוד גדול להיבחר על ידי אפל".