ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת ועידת המורשת של אונסק"ו כי מערת המכפלה בחברון תוכרז כאתר מורשת עולמית פלסטיני.

"עוד החלטה הזויה של אונסק"ו. הפעם הם קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי?! מי קבור שם - אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו! והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם".

נתניהו הוסיף, "במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות - במקומות שבהם ישראל לא נמצאת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת".

אונסק"ו החליט היום (שישי) כי מערת המכפלה תוגדר אתר מורשת עולמית פלשתיני. רוב גדול מתוך 21 שגרירי המדינות החברות בוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, הצביע הבוקר בקרקוב בעד בקשת הפלשתינים להכריז על העיר העתיקה בחברון ועל מערת המכפלה כאתר מורשת עולמית פלשתיני.

12 מדינות הצביעו בעד, 3 התנגדו ו-6 נמנעו. שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה־הכהן, אמר לאחר המפלה: "עשינו כל מה שיכולנו ומעבר לכך, הפולנים חזרו מהסכמות ברורות איתם ומכרו אותנו לטובת הכנופיה הערבית. התגובה הטובה ביותר היתה מה שאמרתי בסוף נאומי - שאני נאלץ להפסיק אותו וללכת כי הטלפון שצלצל והפריע לי מספר פעמים במהלך נאומי היה מהאינסטלטור בעקבות תקלה בשירותים שהיא יותר בעלת משמעות חשובה ומעניינת מאשר ההחלטה שהם אימצו".