מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקצץ מיליון דולר נוספים מכספי החברות שישראל מעבירה לאו"ם, בעקבות החלטת אונסק"ו להכריז על מערת המכפלה ועל חברון כאתר מורשת עולמית פלסטיני.

הכסף שיקוצץ יועבר לטובת הקמת "מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע ובחברון" ולפרויקטים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון.

"מול הכחשת העבר ע״י אונסק״ו, נחוש רה״מ נתניהו להציג בפני העולם כולו את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בין אלפי השנים של העם היהודי לחברון", אומרים בלשכת ראש הממשלה.

נזכיר כי בעקבות החלטת אונסק"ו במאי השנה המותחת ביקורת על מדיניות ישראל בירושלים ובעזה, הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו לקצץ מיליון דולר מדמי החבר לארגון.

בעקבות החלטה של המועצה לזכויות אדם של האו"ם נגד ההתנחלויות הורה אז נתניהו לקצץ שני מיליון דולר נוספים. בעקבות החלטת מועצת הביטחון 2334 נגד ההתנחלויות, שהתקבלה בדצמבר, הורה נתניהו לקצץ שישה מיליון דולרים מהכספים שישראל מעבירה לאו"ם.

אונסק"ו החליט היום (שישי) כי מערת המכפלה תוגדר אתר מורשת עולמית פלשתיני. רוב גדול מתוך 21 שגרירי המדינות החברות בוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, הצביע הבוקר בקרקוב בעד בקשת הפלשתינים להכריז על העיר העתיקה בחברון ועל מערת המכפלה כאתר מורשת עולמית פלשתיני.

12 מדינות הצביעו בעד, 3 התנגדו ו-6 נמנעו. שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה־הכהן, אמר לאחר המפלה: "עשינו כל מה שיכולנו ומעבר לכך, הפולנים חזרו מהסכמות ברורות איתם ומכרו אותנו לטובת הכנופיה הערבית. התגובה הטובה ביותר היתה מה שאמרתי בסוף נאומי - שאני נאלץ להפסיק אותו וללכת כי הטלפון שצלצל והפריע לי מספר פעמים במהלך נאומי היה מהאינסטלטור בעקבות תקלה בשירותים שהיא יותר בעלת משמעות חשובה ומעניינת מאשר ההחלטה שהם אימצו".