מקסיקו
מקסיקוצילום: רויטרס

הרב שלמה הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור', טבע למוות בנהר במדינת צ'יאפס במקסיקו בעת שטבל בו לקראת השבת האחרונה.

על פי דיווח באתר diariodechiapas.com המקומי, הוא טבע לעיני חסידיו לאחר שירד לטבול ונסחף בזרם הנהר. על פי הדיווח, גופתו נמשתה מהמים לאחר סיוע כוחות ההצלה המקומיים.

לפני כחודשיים הבהיר בית משפט השלום במחוז מרכז כי קהילת 'לב טהור' הקיצונית שחבריה מתגוררים כיום ביערות גוואטמלה, פוגענית ומסוכנת.

בפסק הדין קבעה השופטת רבקה מקייס כי הקהילה הקיצונית פוגעת פיזית ונפשית בחברי הקהילה ובילדיה בצורה משמעותית. בדבריה קראה לרשויות המדינה לפעול להשבת ילדי הקהילה ארצה ואף למנוע מאנשים נוספים להצטרף אליה.

לדברי השופטת, בקהילה מתקיימים נישואי קטינים, ענישה גופנית קשה, הפרדת ילדים מהוריהם וגירוש של נערים שאינם ממושמעים לקודים של הקהילה. בחלק מהמקרים התברר כי חברי הקהילה נתונים לתעניות דיבור וצומות כעונש על התנהגויות שנתפסו כלא הולמות בעיני ראשי הקהילה.

לפני כחצי שנה פשטו הרשויות בגואטמלה על מתחם הקהילה הסגורה וחבריה נדדו לכפר אורטוריו, הממוקם כ-50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי.

אחד מעסקני הקהילה סיפר אז לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הקהילה היגרה לכפר בשל התנכלויות והטרדות של הרשויות, וכל זאת, בשל אמונתם היהודית.

בחודש האחרון היגר הרב הלברנץ למקסיקו והשתקע בצ'יאפס עם בני קהילתו.