ליברמן במפעל. היום
ליברמן במפעל. היוםצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (ראשון) במפעל "עשות אשקלון", שהיא חברת בת של "תעש מערכות".

במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירה מהנהלת "עשות אשקלון", סייר בקו הייצור של המפעל ופגש עובדים. מאז הקמת עשות אשקלון, זהו הביקור הראשון של שר ביטחון במפעל.

אל הסיור התלוו יושב ראש תעש, יצחק אהרונוביץ', נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, מנכ"ל תעש אבי פלדר ומנכ"ל עשות אשקלון מיכאל דיין.

במהלך הסיור אמר שר הביטחון ליברמן, "עשות אשקלון קיים כבר חמישים שנה, והוא מהווה מוקד ידע מקצועי ובעל חשיבות אסטרטגית לצה"ל ולמערכת הביטחון. זהו מפעל חשוב שמייצר רכיבים לטנק המרכבה ולנמ"ר. המפעל הוא עוגן תעסוקתי חשוב, שמעסיק כ-500 עובדים באופן ישיר ועוד עשרות באופן עקיף, 93 אחוז מהם מאזור הדרום. העובדים כאן מקצועיים מאוד ומסורים מאוד, והעובדה שהמפעל עבד ברציפות וללא הפסקה גם בימי מבצע 'צוק איתן', היא עדות לכך".

ליברמן הוסיף עוד, "האיתנות הפיננסית של עשות אשקלון חשובה מאוד, במיוחד על רקע סגירת שלושה מפעלים בדרום לאחרונה. רק לאחרונה נפתח מפעל של 'אלביט מערכות' בערד, מה שמשתלב עם תפיסתי כשר ביטחון לחזק את הפריפריה, ועם, למשל, העברת המש"א לציפורי, השאיפה להקדים את מעבר תעש מרמת השרון לרמת בקע וחוזה בסך 250 מיליון שקלים שנחתם עם קצא"א לפיתוח תשתיות".

לדבריו, "במקביל לסגירת התוכנית הרב שנתית הבאה של צה"ל לעשור הבא, נצטרך לסגור גם תוכנית רב שנתית לתעשיות הביטחוניות. אנחנו צופים בשנים הבאות גידול משמעותי בייצוא ובייצור הביטחוני, ונערכים לכך שהתעשיות הביטחוניות בישראל לא ייפגעו, כשתחל הירידה בהמרה מדולרים לשקלים בעקבות הסכם הסיוע עם ארצות הברית. לכן אנו מגדילים את צבר ההזמנות בארץ, ומרוצים מההזמנות שמגיעות מחו"ל. לכן ההערכה שלנו היא, שהתעשיות הביטחוניות לא ייפגעו כתוצאה מהסכם הסיוע".

"משרד הביטחון מחולל מהפכה חברתית וכלכלית ומשנה את פני הדרום, הן בהעברת בסיסים לאזור והן בחיזוק המפעלים איתם הוא עובד. התעשיות הביטחוניות הן מנוע צמיחה מרכזי במדינת ישראל. המפעלים הביטחוניים באזורי עדיפות א' ו-ב', בעוטף עזה ובקו העימות בצפון, נהנו בשנת 2016 מהזרמת הזמנות ממשרד הביטחון בהיקף של כ-4.5 מיליארד ש"ח, ובקרית המודיעין והתקשוב יהיו כ-800 מקומות עבודה לתושבי האזור. ארבע התעשיות הגדולות ועשרות מפעלים קטנים מעסיקים באופן ישיר כ-35 אלף עובדים ועוד כ-80 אלף באופן עקיף", הוסיף ליברמן.

"רק ההשקעות במחקר ופיתוח של משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות בשנת 2016 הן בסכום הגבוה מ-4 מיליארד שקלים. התעשיות הביטחוניות מייצרות בסכום של כ-10.4 מיליארד דולר בשנה, מתוכן כ-7.3 מיליארד דולר פונה לייצוא. אין ספק שהתעשיות הביטחוניות הן אחת השגרירות הטובות ביותר של מדינת ישראל ושל האיכות האנושית בה", הדגיש שר הביטחון.

יו"ר תעש יצחק אהרונוביץ' אמר: "עשות אשקלון מהווה עוגן תעסוקתי חשוב באזור הדרום. יש כאן עובדים מעולים ומחויבים, שמסייעים לצה"ל ולמערכת הביטחון לשמור על פערי האיכות שלנו מאויבינו".