שילם מחיר. קיש
שילם מחיר. קישצילום: דוברות הכנסת

מינויו של ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) לעמוד בראש הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת חוקה לחקיקת חוק הלאום נעשה בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נודע לערוץ 7.

על פי המידע שהגיע, מי שאמור היה לעמוד בראשות הוועדה הוא יו"ר ועדת הכנסת ויו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש, שהוא אחד משני היוזמים העיקריים של "חוק בית אל", כפי שקורה בדרך כלל בוועדות משותפות, בהן יו"ר הועדה הראשית בוועדה המשותפת עומד בראש הוועדה המשותפת.

ראש הממשלה נתניהו החליט ברגע האחרון שלא לאפשר את מינויו של קיש לתפקיד, זאת עקב פעילותו לחקיקת חוק בית אל, שדרשה מנתניהו לאיים בהטלת ווטו על החוק.

גורמים בליכוד אמרו היום (שני) לערוץ 7, "ח"כ יואב קיש משלם את המחיר על התעקשותו בעניין חוק בית אל".

יש לציין כי בניגוד לדיווחים בתקשורת בסוף השבוע, ראש הממשלה לא נדרש לבסוף להטיל ווטו על "חוק בית אל", מאחר שאיומו להטיל ווטו הספיק להורדת החוק מסדר היום.

ראש מועצת בית אל, שי אלון מסר בתגובה "ח"כ יואב קיש כיו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת עושה עבודה נפלאה בחיזוק מעמדה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, שמחזק גם את הקשר של עם ישראל עם מדינת ישראל כולה. ח"כ קיש הגיש הצעת חוק בנושא התחייבויות שלטוניות, אך ראש הממשלה הטיל וטו על הצעת החוק. מטרת החוק הייתה להחזיר את אמון העם במערכת השלטון".

"אולם היום נפל דבר בישראל, כאשר ח"כ קיש הודח מראשות הועדה לעניין חוק הלאום, כעונש על תמיכתו בחוק. הלזאת ייקרא דמוקרטיה? כאשר ח"כ המבקש לקדם חוק בו הוא וח"כים רבים אחרים מאמינים, מודח מתפקידו? אני מבקש לחזק את ידיו של חה"כ קיש, וקורא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מההדחה", הוסיף אלון.

מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר כי מזכיר הממשלה הודיע בשם ראש הממשלה על הסרת החוק מסדר היום, אך אם הוטו בוטל החוק יעלה לסדר היום ביום ראשון.