הפנימייה הצבאית אור עציון ניצלה

לחצים כבדים שהפעיל יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הביאו לביטול ההחלטה על סגירת הפנימייה הצבאית אור עציון.

ראשיתה של הפרשה בהחלטת שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות, הפנימייה הצבאית שעל יד בית הספר הריאלי בחיפה והפנימייה הצבאית שעל יד ישיבת אור עציון.

חודשים ספורים לאחר כניסתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לתפקידו החליט ליברמן לשנות את ההחלטה ולהורות על סגירתה של פנימיית אור עציון בלבד, לצד שינוי מתכונת ההפעלה של הפנימייה הצבאית שעל יד בית הספר הריאלי.

בדיון שנערך לאחרונה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת התברר שההחלטה בעניינה של פנימיית אור עציון התקבלה ללא שמיעתם של אנשי אור עציון, וכי לאורך חודשים רבים נמנע שר הביטחון ליברמן מלהיפגש עם ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן.

הרב דרוקמן: רוצים לקפח את הנוער הדתי

בעקבות לחצים כבדים שהפעיל יו"ר הבית היהודי, ולאחר מאמצי תיווך שביצע חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, ניאות לבסוף ליברמן להיפגש עם הרב דרוקמן בביתו של ליאון, והפגישה התקיימה בימים האחרונים.

בעקבות הפגישה, ובעקבות התחייבותו של בנט לדאוג לתקציב להפעלתה של הפנימייה הצבאית אור עציון, הוסר איום הסגירה מעליה.

הרב חיים דרוקמן אמר בעקבות ההחלטה, "אני שמח שתוקן העוול המשווע שקיפח את הנוער הדתי, אני שמח שבמדינת ישראל יש שיוויון בחינוך וטוב שפנמ"צ אור עציון תפעל במקביל לפנמ"צ בחיפה. למרות שאנו כבר בחופש הגדול אני בטוח שיבואו ושימצאו התלמידים שימשיכו את המפעל החשוב של הפנימייה הצבאית"

סגן ראש העיר ירושלים משה ליאון שהיה השושבין של ההסכמות אמר: ״אני שמח על ההצלחה בחיבור בין הרב דרוקמן לבין השר ליברמן ומברך על הזכות שניתנה לי לתרום לפנמ"צ להמשיך לגדל דור של מפקדים, לוחמים וחיילים ערכיים ומובילים. אין לי ספק שתרומתה של הפנמ"צ למדינה תמשיך להוכיח את עצמה שוב ושוב״.

הרב דרוקמן ומשה ליאון
הרב דרוקמן ומשה ליאוןצילום: יח"צ

מנכל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט הביע סיפוק מההחלטה והוסיף "אנו ממשיכים לאור חזונו של הרב חיים דרוקמן להכשרת המנהיגות בכל תחומי החיים. לאור ההסכמות והצלחת המאבק אנו כבר מהיום עסוקים בחיזוק הפנמ"צ ובגיוס הקבוצה האיכותית ביותר של תלמידים לשנהל הקרובה."