נתניהו עם נשיא רואנדה
נתניהו עם נשיא רואנדהצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אחר הצהריים (שני) לפגישת עבודה עם נשיא רואנדה פול קגאמה בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

תחילה נועדו שני האישים בפגישת ארבע עיניים ובהמשך בפגישה מורחבת. נתניהו ונשיא רואנדה קגאמה דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה, "אנחנו שמחים מאוד לראות ידיד גדול של ישראל, ידיד אישי יקר, הנשיא פול קגאמה מרואנדה. אני חושב שלישראל יש מזל רב שהוא ידיד שלה ואני חושב שלרואנדה יש מזל רב שהוא המנהיג שלה".

נשיא רואנדה קגאמה ענה, "להיות כאן זה כמו להגיע הביתה. אני מודה על קבלת הפנים של ידידים מצוינים עמם יש לנו קשרים של שנים, ועל כך שנעשה דברים רבים יחד שיש להם משמעות עבור שני העמים שלנו. אני פשוט שמח להיות כאן".

מוקדם יותר, אמר נתניהו בקבלת הפנים שנערכה לאורח, "עמינו נשבעו שבועה אחת פשוטה - לעולם לא עוד. לעולם לא עוד - אנו שחווינו את השואה הגדולה ביותר בהיסטוריה ואתם שחוויתם את אחת הזוועות האחרונות בהיסטוריה, לעולם לא עוד. זה עוד קשר חזק בינינו. אתה היית מאז ומתמיד ידיד איתן שלנו, קודם כל ביחסים הבילטראליים בינינו. איננו שוכחים ששרת החוץ שלך ביקרה אותנו במהלך הימים הקשים שלנו בעזה. אתה שלחת אותה כהפגנת ידידות וסולידריות".

הוא דיבר על חשיבות עמידתה האיתנה של רואנדה לצד ישראל. "אנחנו גם רואים כיצד אתה עומד לצדה של ישראל בפורומים בינלאומיים. אתה מבטא עקרון פשוט שאנו מאמינים בו, והוא שיחסים בילטראליים צריכים לקבל ביטוי בפורומים בינלאומיים. ישנו עדיין פער כמובן בינינו לבין כמה מדינות.

''ראינו את זה בהצבעה האבסורדית באונסק"ו שאמרה למעשה שהמלך דוד לא היה בירושלים. הוא היה כנראה בטיבט. בנו, שלמה, לא בנה את המקדש כאן. הוא בנה אותו בדרום אמריקה. זה מגוחך, כל ההכחשה הזאת של ההיסטוריה, ההכחשה של התנ"ך".

"הדברים האבסורדיים הללו עדיין קורים בפורומים בינלאומיים והם גורמים נזק לאותם פורומים. הם לא יכולים לשנות את האמת. התקווה שלי היא שעם הזמן, במהלך העשור, זה ישתנה בפורומים בינלאומיים. ישנה מדינה אחת שאני יכול לומר שבאופן חד משמעי איננה צריכה להשתנות. היא כבר מביעה את דעתה ואת האמת ביחסים הבילטראליים בינינו ועל בימת העולם, וזאת רואנדה, תחת הנהגתו של הנשיא פול קגאמה. זאת סיבה נוספת שבזכותה אנו מקבלים אותך כאן בישראל בלבבות פתוחים ובזרועות פתוחות", סיכם נתניהו.

שרה נתניהו אירחה את רעיית הנשיא
שרה נתניהו אירחה את רעיית הנשיאצילום: לע"מ