לא תוכל לערער. שרה נתניהו
לא תוכל לערער. שרה נתניהוצילום: יוסי זליגר. פלאש 90

שופטי בג"ץ, יורם דנציגר אורי שהם ומני מזוז דחו אחר הצהריים (שלישי) את עתירתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נגד פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, לפיה היא אטיננה רשאית לערער על פסקי הדין בעניין מני נפתלי וגיא אליהו.

נזכיר כי נפתלי ואליהו תבעו את משרד ראש הממשלה בעקבות פגיעות בזכויותיהם שלטענתם התרחשו בעת שעבדו במעון ראש הממשלה.

פסקי הדין שניתנו בעניינם של השניים כללו קביעות קשות אודות התנהלותה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כלפי עובדי המעון הרשמי.

נתניהו, שלא היתה נתבעת בתביעה והשתתפה בהליך כעדה בלבד, ביקשה לערער על פסיקת בית הדין האזורי לעבודה, אך מזכירות בית הדין הארצי לעבודה סירבה לקבל את הערעור מאחר שלא היתה צד להליך. נתניהו ערערה על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה, שדחה את הבקשה לצרפה לערעור.

בעקבות פסיקת בית הדין הארצי לעבודה עתרה נתניהו לבג"ץ, שכאמור דחה היום את העתירה וקבע כי לנתניהו לא קנויה זכות להצטרף לערעור, בשעה שידעה על ההליך המקורי ובחרה שלא לבקש להצטרף אליו.

"במישור המשפטי, אין לפנינו סכסוך אשר מעורר שאלות משפטיות מהותיות או שעשויות להיות לו השלכות רוחב על עובדים וזכויותיהם. בסופו של יום, המקרה דנן עוסק ביישום פרטני של הלכות מוכרות וידועות, שעניינן במעמד בעלי דין וגורמים שלישיים בהליכי ערעור. נושא משפטי זה אינו חדש עמנו, והוא נדון בפסיקה ובספרות המקצועית פעמים רבות", קבעו השופטים.

בסיום פסק הדין קבעו שופטי בג"ץ כי נתניהו תשלם 2,500 שקלים למני נפתלי וסכום זהה לגיא אליהו, לצורך כיסוי הוצאותיהם בהליך.