"הילד עבר בדיקות פולשניות"גיל רונן

בדיון שנערך בכנסת סיפר אב ממרכז הארץ כיצד בנו עבר בדיקות פולשניות בשל תלונות כזב של האמא, שנועדו לחבל בקשר בין האב לבן.

האב דיבר במסגרת דיון של הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר, בנושא "הטיפול בתלונות שווא: האם הגברים שווים בפני החוק?"

לדבריו, הילד בא אל העולם לאחר שסיכם עם האישה כי יולידו ילד ויגדלו אותו בנפרד. ואולם, האישה נמלכה בדעתה ואמרה שהיא מאוהבת בו ושהיא רוצה לחיות עמו בזוגיות. כשהוא סירב, החליטה למנוע ממנו לפגוש את בנו.

לדברי האב, האישה הגישה נגדו תלונות כוזבות לגבי איומים ותקיפה, אשר הובילו לכך שנאלץ לפגוש את בנם המשותף ב"מרכז קשר" של משרד הרווחה, מקום בו נאלצים אלפי ילדי גירושין בישראל לפגוש את הוריהם – בדרך כלל האבות – למשך שעה בשבוע, תחת פיקוח. התלונות נסגרו בסופו של דבר מחוסר אשמה.

לאחר הגשת חוות דעת חיובית של אנשי מקצוע, עמדו הרשויות להמליץ על סיום הסדר מרכז הקשר הכפוי, ולאפשר לאב לפגוש את בנו באופן רגיל. לדבריו, האישה הגישה אז תלונות לפיהן האב אנס את בנו. כתוצאה עבר הבן חקירה משטרתית ובדיקה פולשנית, ובית המשפט קבע שלא היה כל אונס.

האב הסביר כי במסגרת הליך הקרוי "קביעת מסוגלות הורית", המליצו מומחים מטעם רשויות הרווחה כי הילד יועבר לרשות אביו אם האמא תמשיך במעלליה. בכדי לסכל אפשרות זו, פנתה האם לבית חולים והתלוננה שוב כי האב אנס את בנו. הבן שוב עבר בדיקות פולשניות. לדברי האב, השופט המליץ לשקול העברת הילד למשמורת האב לתקופה מסויימת אך הרווחה סירבה.

הבן מקבל כעת טיפול פסיכולוגי בשל הטראומה שחווה בחקירה ובבדיקות.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה