כתב אישום נגד מסיעי המחבלים לשער שכם

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד האני דארי, תושב עיסאוויה נהג הסעות ובעל אוטובוס, ונגד מוחמד חמדאן, נהג הסעות, בגין גרימת מוות ברשלנות והסעת שב"חים בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום עולה כי במעשיהם גרמו הנאשמים ברשלנות למותה של לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, וכן הסיעו באוטובוס מעל שישה ערבים אשר שהו בישראל ללא היתר כדין.

רשלנותם של הנאשמים התבטאה בכך שבעבור בצע כסף, הסיעו מספר ערבים מיו"ש אל תוך ישראל בידיעה שאין בידם אישורי כניסה לישראל, תוך עקיפה מכוונת של מערכת הסינון והבידוק במעברים המוסדרים בכניסה לירושלים, בנסיבות בהן ידעו כי מי מהערבים שאותם הסיעו עלול להוות סיכון בטחוני לרבות הוצאה לפועל של פיגוע ולגרום למותם של אזרחים, אך לא נמנעו מהסעתם לתוך ירושלים והורדתם באחת משכונותיה.

על פי כתב האישום, ב-15 ביוני 2017 הגיע האני דארי סמוך לכניסה לרמאללה, כשהוא נוהג באוטובוס, שם המתין מוחמד חמדאן יחד עם קבוצה של כ-50 נוסעים אשר עלו אל האוטובוס, ובהם שלושה מחבלים המצוידים בתת-מקלע מאולתר מסוג "קרלו" וסכינים, שמטרתם היא לבצע פיגוע בישראל.

כמו כן היו בין נוסעי האוטובוס ערבים נוספים מיו"ש שאין בידם אישורי כניסה ושהיה בישראל. ביודעם כי הם מסיעים ערבים אשר אין בידם היתר להיכנס כדין לישראל, בחרו הנאשמים במסלול נסיעה עוקף שמטרתו להימנע ככל הניתן ממפגש עם כוחות הביטחון.

בשעה 19:30 לערך, הגיע האוטובוס אל ירושלים והוריד את הנוסעים. המחבלים ירדו מן האוטובוס ושהו בעיר ירושלים עד ליום המחרת.

למחרת בשעה 19:26, במטרה להוציא אל הפועל פיגוע טרור, צעדו המחבלים ברחוב סולטן סולימאן, עד אשר הגיעו אל הרחבה הסמוכה למערת צדקיהו, שם שהה אותה עת כוח של שוטרי משמר הגבול.

בשלב מסוים הגיע אחד המחבלים אל רחבת הכניסה לשער שכם כשהוא אוחז סכין והתנפל על שוטרת מג"ב הדס מלכא הי"ד, אשר נאבקה בו. המחבל דקר אותה מספר פעמים וגרם לחתכים עמוקים בצווארה ובבית החזה, ולחתכים נוספים באמתה ובכף ידה, עד שהורחק ממנה ונוטרל מירי של שוטרי מג"ב הנוספים במקום. כתוצאה מדקירותיו מתה המנוחה.

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.