אריה דרעי
אריה דרעיצילום: חזקי ברוך

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי מתייחס בראיון לעיתון "מקור ראשון" לפרשת הצוללות שמסעירה את הדרג המדיני והביטחוני בימים האחרונים.

"ביום שבו הקבינט אישר את רכישת הצוללות התפרסמה כתבה על כך שגורמים בצבא מתנגדים וחושבים שהיא מיותרת. כשהנחתי את השאלה על השולחן ראיתי ששר הביטחון דאז יעלון, הרמטכ"ל ומפקד חיל הים ממליצים לרכוש את הצוללות. כן גם בוגי ביקשתי שהצבא יציג גם את הדעה הנגדית, אך הם ביטלון את דבריי ואמרו שהידיעה על ההתנגדות לא נכונה".

על חקירות נתניהו אמר דרעי, "אין ספק שנתניהו היה מתפקד טוב יותר ללא החקירות. זה לוקח ממנו זמן וכוחות נפש, אבל אני חושב שהוא מתמודד לא רע. הוא ראש ממשלה טוב יותר ממה שהיה בסיבוב הראשון, מנוסה יותר, ולעיתים אני תמה על הסבלנות שלו. הוא מנהל את הממשלה בשום שכל ויציבות. הציבור נחשף רק למה שהוא רואה אבל אני חשוף יותר לדברים בישיבות קבינט ורואה את תפקודו"

בנוסף, השר דרעי, פוסל שיתוף פעולה עם לפיד, "לפיד לא שותף כלל ואין לנו מה לדבר איתו. כל עוד השיטה מטילה עלינו את המשימה להמליץ לנשיא המדינה, אנחנו נמליץ כל הזמן על מועמד הימין. יש לנו שותפים טובים-הבית היהודי כחלון, ליברמן''.

בריאיון הוא משבח את היחסים הטובים עם הבית היהודי, "עזבו את משקעי העבר והרעות הקודמות, אנחנו מנהלים עם נפתלי ואיילת שיחות רבות ושותפות טובה. כולם הבינו אסטרטגיה שאין ממשלה טובה יותר".

על ניצחונו של אבי גבאי בעבודה אמר, "באמת מי היה חולם שאלה יהיו יורשי גולדה מאיר, בן-גוריון, משה דיין או לוי אשכול. זה שינוי גדול מאוד וזה בזכות ש"ס. לצערי, לגבאי אין ניסיון מספק. בראיון שהוא נתן בשבוע שעבר הוא דיבר בענייני דת ומדינה, הכותל והגיורים, ואמר דברים שאפילו יאיר לפיד לא היה מעז לומר''.

דרעי מוכן לקבל את אלי ישי בחזרה לשורות המפלגה, "אם אלי ישי יחזור בו מהקמת המפלגה, יקבל את מרות מועצת חכמי התורה וירצה לחזור לתנועת ש"ס-ברוך הבא. נקבל את כולם אבל לא ננהל איתו מו"מ. ש"ס הבית הטבעי של כל הציבור הספרדי. אנחנו לא יהדות התורה שמורכבת מכמה סיעות. להם יש אדמו"רים וחצרות, אנחנו לא בנויים לזה. ש"ס מעולם לא הייתה מגובשת ומולכדת כמו היום".

לגבי ירידת מפלגתו בסקרים, אומר דרעי, "הסקרים הם סקרי רוח מצב רוח ונכונים לאותה שעה. אי אפשר לעשות סקרים באמצע אירוע. גוש הימין נשאר באותו מצב ובינתיים לא רואה מגמה אחרת".