כלכלה חזקה, איתנה ומחוברת לשורשים

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (כולנו) ביקר הבוקר (ראשון) ביקב פסגות שבבנימין, יחד עם יו"ר מועצת יש''ע אבי רואה.

הביקור התקיים על רקע ההנחיה המקוממת של הסוכנות לפיקוח על מזון בקנדה, להפסיק לייבא ולמכור יין המיוצר על ידי חברות ישראליות מיהודה ושומרון. המהלך סוכל בזכות פעילות דיפלומטית בהובלת משרדי הממשלה בירושלים.

הביקור של השר כהן החל בתצפית מהיקב אל אזור בנימין, ולאחר מכן, המשיך בתוך היקב, שם ראה השר את תהליך ייצור היין. במרתף החביות של היקב הוענק לכהן מטבע מיוחד משנת 67 לספירה, ועליו נכתב 'לחירות ישראל'.

"זה מטבע מיוחד שמצאנו פה", אמר מנכ''ל יקב פסגות יעקב ברג, "זה הקשר שלנו לישראל. הרי אמרו שאנחנו לא בישראל, אז הנה החיבור שלנו".

שר הכלכלה כהן אמר כי "הטלת חרם על מוצרים מיהודה ושומרון פוגעת בסיכויים לשלום ולדו קיום באזור. אני שמח שהטעות תוקנה ושאזרחי קנדה יזכו לטעום את טעמו המיוחד של היין הישראלי בכלל וזה ביהודה ושומרון בפרט, הממשיך מסורת של אלפי שנים של ייצור יין על ידי יהודים במקום.

''אני רוצה להודות לכל נציגי הממשלה שידעו לפעול בחכמה ובתבונה על מנת שהאזור הכלכלי הזה ימשיך ויפרח. אני רוצה להודות למועצת יש''ע שעבדה יחד לטפל בדברים עוד באיבם. הכלכלה הישראלית חזקה, איתנה ומחוברת לשורשים, ומי שיעסוק בנושא של חרמות יפגע אך ורק באוכלוסייה הפלסטינית", הזהיר כהן.

יו"ר מועצת ישע ויו"ר המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, אמר "אנחנו שמחים לארח את השר אלי כהן שבטווח קצר מאוד מאז ההכרזה על החרם בקנדה שיצא ביום חמישי אנחנו כבר עומדים כאן אחרי שהגחמה הזאת ירדה מעל הפרק. אנחנו למודי טרור וחרמות אבל הראייה שלנו היא מאוד מאוד חיובית. אז אנחנו מחזקים את השר ואת כל הגורמים שפעלו באופן מידי על מנת לבטל את ההחלטה הזו, ומחזקים את היזמים שמתמודדים עם הקשיים האלה בגבורה".

מנכ''ל מועצת יש''ע שילה אדלר הוסיף, "אני רוצה להודות לשותפים שלנו - משרד הכלכלה שהוביל את זה יחד עם משרד האסטרטגיה ומשרד החוץ שביחד עשו פה יירוט של טרור החרם שקורה במדינת ישראל. הימצאותנו פה היא ההוכחה הכי טובה לעבודה שעושים משרדי הממשלה במאבק בחרם נגד מדינת ישראל".

נציין כי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שיגרה ביום חמישי האחרון מכתב דחוף לשר המסחר של קנדה בעקבות ההמלצה של מנהל המזון הקנדי לממשלת קנדה לסמן יינות מתוצרת יהודה ושומרון.

חוטובלי כתבה במכתב כי לאור יחסי הידידות הקרובים בין קנדה לישראל ומשום שהממשל הקנדי רואה עין בעין עם ישראל ביחס לנושא החרם, היא בטוחה כי הוא ימצא דרך לביטול המלצת מנהל המזון הקנדי, שמפלה במוצרים שיוצרו בישראל.

היא הדגישה במכתב כי "המטרה היחידה של קמפיין החרם הוא לחבל בקיומה של מדינת ישראל. בנוסף, בין הנפגעים מהחרם הם פלשתינים עצמם המועסקים במפעלים בשטחי יהודה ושומרון".

בעקבות המכתב שר המסחר הקנדי השיב במיידי כי יפעל לתיקון ההנחיה והנושא ייפתר בקרוב. השר הקנדי פנה לגורמים הרלוונטיים שתיקנו את התקנה החדשה.