פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל
פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר סלאתר מנהלת ליגת ווינר סל

הרבה מאוד ספוקלציות עלו בחודשים האחרונים בדבר שינוי אפשרי ומהותי בליגת העל בכדורסל.

דיברו על אפשרות להחתמת מספר רב יותר של זרים מהנהוג בשנים האחרונות, דיברו על אפשרות לחזור לסדרות בשלב חצי הגמר ועוד ועוד.

לאחר ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה שהתקיימה היום, הוחלט כי מלבד חוק המתאזרחים, מתווה ליגת העל בכדורסל על חוקיו השונים והמשונים יימשך לעוד שלוש שנים.

בדירקטוריון מנהלת הליגה אישרו היום (ראשון) את המתווה שיתקיים עד סיום עונת 2019/20, כשמלבד העובדה שפיינל-פור ליגת העל יתקיים כסדרו, הווי אומר במשחק אחד על כל הקופה, גם החוק הרוסי שבא בכדי לקדם את השחקן הישראלי, אך למעשה מונע ממנו התקדמות, ימשיך כסדרו.

הדבר היחיד ששונה בתום הישיבה הוא 'חוק המתאזרחים' דבר שלא יאפשר שינוי סטטוס של זר למתאזרח במהלך העונה.

גם חוק הצעירים ימשיך במתכונתו כיום, כשכל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק שחקן אחד בן 25 ומטה (כלומר נולד אחרי 1.1.1992) ושחקן נוסף בן 22 ומטה (כלומר נולד אחרי 1.1.1995).

עוד נקבע בישיבה כי קבוצה המשתתפת במפעל אירופי, שלא על בסיס שריון, תהיה זכאית ל-650 אלף ש"ח ובלבד שהסכום המצטבר לכל הקבוצות המשתתפות באירופה לא יעלה על 2 מיליון ש"ח. זאת ועוד, סדר הזכאות למפעלים האירופים ייקבע על פי המיקומים בסיום העונה הסדירה, למעט האלופה שתהיה בעלת הזכות הראשונה להשתתף במפעלים אלו.

עוד קודם לישיבה, אושר פה אחד הארכת הקדנציה של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל לארבע שנים נוספות, כשזה אמר כי "כבר בתחילת אפריל, עם תחילת המשבר בין הקבוצות, אמרתי שאעשה הכל על מנת לאחות את הקרעים ולמנוע פגיעה בליגה. עשינו הכל כדי להגיע למצב של איזונים בין הקבוצות השונות ואני בטוח שהליגה והמנהלת יצאו מחוזקים מכל העניין, ומכאן והלאה הקבוצות והמנהלת יוכלו לפעול יחדיו למען ליגה טובה יותר וחזקה יותר".

עוד אמר פרנקל, "אני רוצה להודות לכל נציגי הקבוצות שידעו לשבת יחד, לדבר ולהקשיב אחד לשני וגם לוותר פה ושם למען אחדות הליגה. אני מודה לנציגי הקבוצות על האמון והבחירה בי לקדנציה נוספת ואעשה הכל כדי לחזק את הליגה, את הקבוצות ואת הכדורסל הישראלי".

בקדנציה החדשה של פרנקל, יקבל הוא סמכויות נרחבות יותר וניתן יהיה לערער על החלטת היו"ר ברוב של שני שלישים מנציגי הקבוצות בדירקטוריון.

לגבי קהל האוהדים הוחלט כי מספר הכרטיסים לקבוצה האורחת במשחק ליגה או פלייאוף יועלה עד למקסימום של 1,000 כרטיסים (או עד 10% מתכולת האולם), ובנוסף נקבע כי התאריך האחרון להחלפת שחקנים זרים או ישראלים יוקדם לשבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, במקום חמישה מחזורים לסיום העונה עד כה.