עדות מפתיעה. שלום דומרני
עדות מפתיעה. שלום דומרניצילום: פלאש 90

דרמה בבית משפט המחוזי מרכז במשפטו של נער גבעות שנגדו הוגש כתב אישום בגין הצתות ומעשי תג מחיר.

המשפט עוסק בהאשמות הקשורות לאירועי דומא - ובמהלך החקירה הנער נכלא עם אנשים שהציגו את עצמם כמשפחות פשע ועבריינים, התעללו בו ופגעו בו.

בין היתר, טען הנער, כי נתנו לו הוראות שונות, גנבו ממנו אוכל, הכניסו אותו לתוך תא שירותים ואיימו על חייו. כאשר המדובבים הגיעו להעיד במשפט הם טענו כי "מדובר בהתנהלות שגרתית בבית מעצר".

סנגרו של הנער, עו"ד איתמר בן גביר, לא ויתר וזימן כעד הגנה את העבריין הבכיר שלום דומרני. בעדותו בבית המשפט סיפר דומרני כי "ההתנהלות שמתוארת ונשמעה בהקלטות, אינה שגרתית בבית מעצר ואם אדם היה מתנהג כך כלפי עצור כלשהו - היו מאשימים אותו בעבירות של סחיטה באיומים".

דומרני סיפר כי בבית מעצר לא גונבים אוכל - גם אם מדובר באסירים המוגדרים כמשפחות פשע. הוא הוסיף כי "לא מכניסים עצור לחדר שירותים ולא משתמשים באיומים כה קשים על החיים".

הוא גם הפריך את הטענות כי הבחור יכול היה בכל רגע נתון לקרוא לסוהר ולבקש לצאת מהתא. "אם היה עושה זאת, ומבקש מסוהר לצאת, הוא היה נותר עם אותם מדובבים שהציגו את עצמם כמשפחות פשע. דווקא בהתנהלות רגילה של בית מעצר במצב כזה, שבחור צעיר מתלונן נגד משפחות פשע, הוא עשוי להיפגע" .

דומרני ניתח בעדותו את שפתם של המדובבים ותיאר את המציאות האמיתית בבית מעצר. הוא הציג את האיומים שנאמרו לנער וציין כי אם אסיר רגיל היה מאיים כך, הוא היה נענש קשות.

עו"ד איתמר בן גביר שזימן את דומרני להעיד סיפר, "הייתי צריך להביא את מר שלום דומרני, ואני מאוד שמח שהעדות שלו הקרינה יושר ואמינות - ובעיקר הסבירה את המצב נכוחה בבית המעצר. המדובבים האלה צריכים לקבל כתב אישום ולא להיות עדים נגד ילד שהם פגעו בו, והתעללו בו".