מיקי גנור בדיון בהארכת מעצרו
מיקי גנור בדיון בהארכת מעצרוצילום: Moti Kimchi/POOL

פרקליטות המדינה מנהלת מגעים מתקדמים עם מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות, להפיכתו לעד מדינה בפרשה 3000, שזכתה גם לכנוי פרשת הצוללות.

גנור הוא נציגה של יצרנית כלי השיט ''טיסנקרופ''. פרקליטו של גנור, עו"ד נתי שמחוני, אשר ייצג אותו עד כה בהליכים השונים בפרשה, כבר איננו מייצג אותו. מעצרו של גנור הוארך בבית המשפט עד ליום חמישי.

במקביל, בית המשפט האריך בארבעה ימים נוספים את מעצרו של אבריאל בר יוסף, אחד מהחשודים המרכזיים בפרשת הצוללות. בר יוסף כיהן בעבר כמשנה לראש המטה לביטחון לאומי.

נזכיר כי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחקר סביב עסקת הצוללות, המריא אתמול לחופשה פרטית של מספר שבועות בארה"ב לאחר ששוחרר במוצאי שבת ממעצר בית ולא הוטלו עליו מגבלות שמונעות את יציאתו מהארץ.

חופשתו של שמרון תוכננה בעבר ואושרה על ידי גורמי האכיפה. אפשר שהדבר מעיד כי חלקו בפרשה קטן מכפי שמייחסים לו חלק מאמצעי התקשורת.

עו"ד עמית חדד, שמייצג את שמרון, אמר בשבוע שעבר כי מרשו פעל בהתאם לחוק בכל הנוגע לעסקת הצוללות. "למרות סיטואציה לא פשוטה מבחינה אישית ומקצועית, עו"ד שמרון חש במידה רבה הקלה על כך שסוף סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק. עו"ד שמרון פעל בהתאם לחוק".