הרב שמחה הכהן קוק
הרב שמחה הכהן קוקצילום: חזקי ברוך

הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות ורב בית הכנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים, מפרסם הערב (רביעי) מכתב מיוחד שבו הוא שולל את העלייה להר הבית בעת הזאת.

המכתב, המפורסם לראשונה כאן בערוץ 7, נכתב בעקבות התגברות העלייה להר בימים האחרונים.

"יחד עם כל הכלל כולו, הננו נמצאים בימים אלה באבל הגדול על חורבן בית קדשינו ותפארתנו ומרבים בתפילה כי יגלה השי"ת כבוד מלכותו עלינו מהרה. ובמה שניזהר אנחנו באיסורים החמורים של זלזול בכבוד השי"ת תגדל זכותנו שישיב השי"ת שבותנו ויגלה כבוד מלכותו עלינו מהרה", כותב הר קוק במכתבו.

הוא מציין כי חל איסור הלכתי לעלות להר הבית. "ומן העבירות החמורות שיש בהן זלזול בכבוד השי"ת הוא באיסור הגדול מאוד של כניסה בזמן הזה למקום הר הבית כולו, ומנעורי ועד עתה זכיתי וגדלתי בירושלים עיר קדשינו ותפארתנו בקרב גדולי התורה, היראה והחסידות שהיו ספוגים באהבת וחיבת הקדש לארצינו הקדושה, וידענו מהם גודל חומר האיסור הנורא זה של כניסה להר הבית שיש בו זלזול בכבוד השי"ת ומקום משכן כבודו, ובזה גורמים חלילה להרחיק מאתנו את ימי גאולתנו ופדות נפשנו ומקלקלים את זכותנו שתתקבלנה תפילותינו להחזרת שכינתו יתברך לתוכנו".

הרב קוק מציין כי חרף העובדה ש"הדברים הללו פשוטים ומוסכמים אצל כל גדולי הדורות מקדמת דנה ועד עתה", הוא מבקש לעורר את הנושא דווקא ביום הזיכרון לאביו, "אשר שמענו ממנו כה רבות על החומר הגדול של איסור זה ולעורר שהעוברים עליו הנם מחלליו כבוד השי"ת מקום שכינתו ותורתו".

הוא מסכם את המכתב בתפילה שבזכות "אי כניסה להר הבית בזמן הזה, נזכה כי במהרה יזכנו לראות בשובו אל נוהו וישיב כוהנים לעבודתם ולויים לשירם ולזמרם וישראל לנויהם".