תעודות הוקרה למורות
תעודות הוקרה למורותצילום: ברכה זעפרן

פרטים חדשים על השריפה שהתרחשה לפני שבועיים באוטובוס של תלמידי בית הספר אור לציון בכוכב יעקב, שהתפרסמו הבוקר בישראל היום, מלמדים על גודל הנס.

שתי מורות סיכנו את חייהן והצילו עשרות ילדים בני 6-7 מלהישרף למוות. היום העניק להם אברהם ליפשיץ, ראש החמ"ד במשרד החינוך תעודות הערכה.

"אתן אות ומופת לאומץ, אחריות, דוגמא אישית, מסירות ואהבה", אמר ליפשיץ למורות, "אתן בתושייה רבה מנעתם אסון וב"ה ללא תלמידים נפגעים. אנו בחמ"ד מוקירים לכן תודה ענקית והערכה על התנהלותכן בעת האירוע".

בצלאל אריאל, מנהל בית הספר מתאר, "היינו באוטובוס במהלך נסיעה לבריכה, כשלפתע עשן נכנס לחלל האוטובוס מהדופן האחורית כי המנוע עלה באש.

אברהם ליפשיץ מעניק פרס למחנכות מכוכב יעקבברכה זעפרן

אש גם החלה לבעור תחת המושב שלפני האחרון בצד של הדלת. המורה גפן מיכאלי היתה עם הבת שלה בת ארבע, היא שלחה אותה החוצה ונשארה לסייע לתלמידים שלא הצליחו לפתוח את חגורות הבטיחות. מדובר על תלמידים בכיתות א, ב. המורה אריאלה זמל שמעה תלמיד שישב בספסל האחורי מצד שמאל, בדיוק מעל המנוע הבוער, קורא לעזרה כי הוא לא מצליח לפתוח את החגורה".

"היא ניגשה אליו, פתחה את החגורה והוציאה אותו החוצה, אני הלכתי לסוף האוטובוס לבדוק שכולם יצאו ואז היא יוצאת לקראתי איתו מתוך העשן, לא ראיתי אותם! מרוב שהעשן היה סמיך, ואני הייתי ליד הדלת האחורית שנמצאת אחרי שתי שורות בלבד מהסוף. אם אריאלה הייתה מתעכבת אפילו כמה שניות הוא היה נחנק מהעשן".

המורה גפן נשארה כמעט עד אחרון הילדים, עד שאמרתי לה לצאת, והמורה אריאלה הצילה חיים תוך סיכון עצמי גבוה", סיפר המנהל.

האוטובוס הבוער
האוטובוס הבוערצילום: אהרון מנס מהחברה לפיתוח וישראל גנץ סגן ראש המועצה