ביקור השגריר הבריטי בישיבת מרכז הרב

שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי, ביקר אתמול (רביעי) בישיבת מרכז הרב בירושלים.

השגריר נפגש עם ראש הישיבה הישיבה, הרב יעקב שפירא ועם כמה מהרבנים, ביניהם הרב חיים שטיינר, הרב יהושע מגנס, הרב אברהם סילבצקי ורבי פנחס מונדשיין לדיון סגור במשך שעה.

בליווי המתורגמן שלו, שוחח השגריר עם כמה מהתלמידים וביקר בספרייה שבה נטבחו שמונה מתלמידי הישיבה ב -2008 על ידי מחבל ערבי, כשהם שקועים בלימוד. קוורי עמד בדממה על קיר הזיכרון עם שמותיהם ודלת הזכוכית מנופצת בחורי קליעים ליד הכניסה לספרייה.

קוורי אמר בפגישה כי ביקש לבקר את הישיבה ולדבר עם אנשי המפתח שלו, משום שהבין כי ישיבת מרכז הרב, שנוסדה על ידי הרב הראשי הראשון של ישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק, היא הישיבה המרכזית של הציונות הדתית שבוגריה מצויים בכל תחומי הפעילות במדינת ישראל.

השגריר, שמונה לתפקידו ב -2015, הוסיף כי הוא הבחין, בזמן שהותו בישראל, כי הציונות הדתית ממלאת תפקיד משמעותי בהנהגת המדינה, בקבלת החלטות ובהגדרת מדיניותה.

אנשי הישיבה סיפרו כי "השגריר רצה ללמוד עוד על האני מאמין והעקרונות של המגזר הציוני הדתי, על ידי ביקור במקום מרכזי שבו נלמדים ומפותחים רעיונות אלה, הרב קוק, גדול תורה ומנהיג, וכן משורר ופילוסוף, נחשב למייסד הציונות הדתית ומונה לתפקידו בתקופת המנדט הבריטי. הוא סייע בפרסום הצהרת בלפור משנת 1917, אשר הכירה בזכותו של העם היהודי למולדת בארץ ישראל".

הישיבה ביקשה מן השגריר לסייע לה להשיג העתקים של התכתבויותיו של הרב קוק עם ממשלת בריטניה באותן שנים.