האם השכולה ניחמה את האם השכולהמאיר פבלובסקי

מאות בני אדם הגיעו אתמול (רביעי) לביקור תנחומים בכפרים חורפיש ומראר בבית משפחותיהם של השוטרים הדרוזים, רס"מ כמיל שנאן ורס"מ האיל סתאוי, שנרצחו ביום שישי האחרון בהר הבית.

בין המנחמים, ישראלים בני משפחות שכולות. הביקור הינו פרי יוזמה של ארגון ״משפחה אחת״ המסייע למשפחות שכולות ונפגעות טרור. בקריאה שפרסם הארגון בפייסבוק ביום שלישי נאמר ״בואו וניתן למשפחותיהם את ההרגשה שהן לא לבד״.

בעקבות קריאת הארגון, עשרות ישראלים, יהודים ולא יהודים, הצטרפו לאוטובוסים מיוחדים שהוציא הארגון לכפרים של משפחות השוטרים שנרצחו.

בין המנחמים, הדס מזרחי, אלמנתו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד, תושב מודיעין שנרצח בפיגוע ירי לפני כשנתיים בעת שנסע עם משפחתו לחגוג את ליל הסדר. הדס, שנפצעה משני קליעים, מטפלת כעת לבדה בחמשת ילדיהם.

גם דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד מלוד, שנרצח בפיגוע ירי בבנימין לפני כשנתיים, הצטרפה למנחמים. דבורה ידועה אף בזכות המאבק הבלתי מתפשר שלה לענישה חמורה של כל מי שאחראי לרצח בנה.

מזרחי סיפרה לאחר ביקור התנחומים, "כבעלי ניסיון לצערנו, אנחנו זוכרים שאנשים שבאים לבקר אחרי הפיגוע נותנים המון כוח. מאז האסון שלנו, אני מגיעה ומבקרת משפחות שמצטרפות למעגל השכול. אחרי שברוך נרצח ביקרתי עשרות משפחות וראיתי במו עיניי עד כמה זה חשוב ואיך זה עוזר. תמיכה של אנשים שעברו טרגדיה דומה הכרחית בהתמודדות עם האובדן.

''לא מזמן הייתי אצל המשפחה של הדס מלכא ז"ל, השוטרת שנרצחה בשער שכם. כאלמנת משטרה אני רואה את הייעוד שלי במתן כוח לאחרים. אם אני הצלחתי לקום ולהמשיך עם חמישה ילדים שחוו את הפיגוע בעצמם גם אחרי הפציעה שלי - זה מוכיח שאסור לוותר", הדגישה מזרחי.

שנטל בלזברג, מנכ"לית ארגון "משפחה אחת", אמרה "העברנו היום מסר למשפחות של השוטרים שנרצחו בפיגוע הטרור בהר הבית, ביום שישי האחרון -- אתם לא לבד. מדינת ישראל איבדה שני שוטרים מסורים מטובי בניה, ששרתו בעיר העתיקה של בירתנו כדי לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל. הגענו היום לנחם ולחזק את משפחת סתאוי ומשפחת שנאן, שלדאבוננו הצטרפו למשפחת השכול.

''הצטרפו אלינו תיירים מארה״ב ומאנגליה, יחד עם תושבי העיר ירושלים, ודבורה גונן, אימו של דני ז״ל, שנרצח בפיגוע לפני שנתיים, כדי לחבק ולהשתתף בצערם, ולהביע את הקשר העמוק בין העם היהודי בתפוצות לבין הדרוזים. ברצוננו לחזק את הברית שלנו עם הדרוזים ולהפוך אותה מברית דמים לברית של חיים", הוסיפה.

צילום: מאיר פבלובסקי