בית משפחת סלומון בנווה צוף
בית משפחת סלומון בנווה צוףצילום: הדס פרוש. פלאש 90

בפיגוע הקשה ביישוב נווה צוף נרצחו יוסף סלומון, בתו חיה ובנו אלעד, שמובאים הערב (ראשון) למנוחות בבין העלמין במודיעין.

אשתו של אלעד, מיכל, התחבאה עם חמשת ילדיה באחד מחדרי הקומה העליונה בבית ובכך נמנע אסון גדול הרבה יותר.

"מיכל עברה טראומה קשה מאוד", סיפר אביה דן לנדא בריאיון ל"חמש עם רפי רשף" בערוץ 10.

"איימו לה ולילדים על החיים. היא בטראומה גם מצעקות הכאב של המשפה כשהם נטבחים בסכינים, וגם מההבנה שבעל יקר ואהוב לא יחזור. אותה משפחה עליזה, שמחה, מלוכדת, כבר לא תהיה", אמר.

"האופן שבו היא תפקדה בדקות הגורליות מדהים אותי כל פעם שאני חושב על זה מחדש. היא הייתה בסיטואציה של אידיליה משפחתית, משפחה שיושבת רגועה באירוע משפחתי שמח, כאשר נכנס אדם לבוש בבגדי שבת, לכאורה בן אדם שבא לחגוג איתם, וכהרף עין היא מזהה שמדובר במחבל שהגיע לרצוח", סיפר האב.

לנדא תיאר כי התגובה של בתו היתה מהירה מאוד, ''היא מיד אומרת לילדים להיות בשקט ולוקחת אותם. אמרו שהיא ברחה, זה לא שהיא ברחה בדרך צדדית, היא הייתה צריכה לעבור מאחורי הגב של המחבל כדי להגיע למדרגות. היא נכנסת לחדר שבו נמצאים שני ילדים נוספים, יש לה 5 ילדים, 2 ישנו ו-3 היו איתה למטה".

לדבריו מיכל ניסתה לנעול את הילדים בחדר, אך לא מצאה את המפתח לדלת. "היא נשענה על הדלת, בחרדה שיבוא אותו מחבל והיא לא תוכל להתמודד עם ניסיון הפריצה שלו". הוא סיפר כי הילדים ''שמרו על שקט. הם היו בחושך, באווירה של פחד, לא בכו ולא נכנסו לפאניקה".

בשלב זה מיכל ניסתה להתקשר לכוחות הביטחון. "היא חושבת שלהתקשר בטלפון הקווי של הבית עלול לעורר את תשומת ליבו של המחבל, אז היא בשקט עוברת לשקט אחר, מוצאת שם את הטלפון הסלולרי, מתקשרת למוקד 100 ומדי פעם בודקת בשקט לברר האם המחבל עדיין נמצא בבית", סיפר אביה.

לאחר שהמחבל נוטרל, מיכל ירדה למטה עם ילדיה וכיסתה את עיניהם. "היא לא רצתה שהילדים יראו את המראות שיש למטה. היא כבר למעלה מכסה להם את העיניים ומובילה אותם החוצה כשהיא עצמה רואה את הבית מלא בדם, רואה את הבעל שלה שרוע על הרצפה מנוקב כולו", תיאר לנדא.

אלעד ככל הנראה נאבק בגופו מחבל. ''הוא היה הבחור הצעיר היחידי שיכל להילחם בו. במלחמה איתו הוא כנראה אפשר לה לעלות למעלה וכתוצאה מכך הוא נדקר הרבה".

נתניהו: מנהלים את המשבר בקור רוח