נבחרת יוון מול ישראל הערב. הישג גדול
נבחרת יוון מול ישראל הערב. הישג גדולצילום: FIBA, האתר הרשמי

עם מאזן מושלם באליפות היוקרתית, רצף ניצחונות בניגוד לכל התחזיות והציפיות, ומול קהל ביתי רב של היריבה המארחת את הטורניר - נבחרת העתודה של ישראל הפסידה לנבחרת יוון בתוצאה 56:65.

אחרי שעברה בחצי הגמר את נבחרת צרפת החזקה, וברבע הגמר את נבחרת איטליה, נעצרו הישראלים מול המקומיים, במשחק שהתאפיין בעיקר במטח שלשות של המקומיים ובעייפות של הנבחרת הלאומית של ישראל.

הנבחרת הישראלית אמנם הפסידה, אך מדליית הכסף בה זכו מהווה הישג גדול לכשעצמו, כשאלה משחזרים את הישגה של נבחרות העתודה מלפני 13 שנים - ב-2000 וב-2004.

האולם בכרתים שמכיל 5,200 מקומות התמלא עד אפס מקום, כשרובם של היושבים היו אוהדי הנבחרת המארחת, נבחרת יוון, אך גם נוכחותם של האוהדים הישראלים הייתה מורגשת ביותר.

כמו בכל המשחקים בטורניר, גם את המשחק הערב פתחה הנבחרת הישראלית בטירוף כשפתחו כבר פער בן 9 נקודות על פני היוונים, עם 11:2. המארחים שנכנסו לאט למשחק הצליחו לקלוע נקודות נוספות לקראת סוף הרבע הראשון, והישראלים ירדו ממנו כשהם מובילים 16:9.

היוונים המקומיים יצאו אל הרבע השני כמו מלוע של תותח, ועם שתי שלשות מהירות הפכו את התוצאה - 15:16. הלחץ נתן את אותותיו על שתי הנבחרות הצעירות, כשאלה הרבו להחטיא זריקות ודקות רבות עמדה התוצאה על כנה, כשהנבחרת הישראלית לא קלעה סל במשך 7 וחצי דקות רצופות.

שלשה יוונית אדירה עם הבאזר העלתה את הנבחרת הביתית ליתרון וקבעה ריצה של 0:12, אז הגיע תמיר בלאט, המצטיין הישראלי באליפות והשווה את התוצאה עם שתי קליעות מהעונשין שקבעו - 12:12.

היוונים לא הפסיקו לקלוע מחוץ לקשת וכנגד כל הסיכויים, ואל הפסקת המחצית ירדו השתיים כשהיוונים מובילים ב-3 נקודות הפרש, 23:26.

המחצית השניה נפתחה בדיוק כמו שהסתיימה זו הראשונה, כשהיוונים קלעו ללא הפרעה מחוץ לקשת וכבר עלו ליתרון דו ספרתי בן 12 נקודות, עם 27:39.

שוב תמיר בלאט היה שם עבור הנבחרת הישראלית, וביחד עם רועי הובר החזירו אלה את הנבחרת הישראלית למשחק, וההפרש כבר ירד ל-6, עם 37:43 יווני. חצי דקה לסיום הרבע הספסל היווני ספג עבירה טכנית אבל בלאט החטיא את זריקת העונשין ואל הרבע האחרון ירדה הנבחרת המארחת עם עוד שלשה, הפעם מחצי מגרש על הבאזר, ולוח התוצאות הראה 41:48 למקומיים.

ברבע הרביעי ניסו החבורה בכחול לחזור ולהפוך את התוצאה בדרך למדליית זהב ראשונה בהיסטוריה עבורם, אבל הקהל המקומי שדחף יחד עם העייפות המצטברת והערב המדהים של היוונים מחוץ לקשת השלוש, היה גדול על השחקנים הישראליים, ואלה ירדו בסיום עם הפסד בגמר האליפות בתוצאה 56:65, שהעניק להם את מדליית הכסף, בפעם השלישית בהיסטוריה עבור ישראל.