לבחון חלופות. יורם כהן
לבחון חלופות. יורם כהןצילום: פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התייחס הבוקר (שני) לאירועים בירדן, במהלכם ירה איש אבטחה ישראלי בכיר למוות בירדני שניסה לפגוע בו.

"צריך לנהל את המשבר בחכמה ורגישות", ציין כהן, שהוביל את חילוץ מאבטחי השב"כ משגרירות ישראל בקהיר, "דעת הקהל, גם במדינות שיש לנו שלום, עוינת אותנו מהרבה סיבות".

כהן ציין כי השלטונות בירדן, שבימים כתיקונם נמצאים בקשר טוב ורחב עם ישראל, מושפעים ברגעי משבר מדעת הקהל העוינת לישראל, ועל כן לא יכולים לסיים את המשבר בשקט.

בהמשך התייחס כהן למשבר הצבת המגנומטרים סביב שערי הר הבית, וציין כי למרות המחיר של צעד כזה יתכן שיש לבחון חלופות אבטחתיות אחרות.

"כדאי למצוא חלופה לגלאי המתכות", ציין כהן והסביר, "מהלך כזה יצטייר אמנם כהתקפלות ישראלית אבל עבור ישראל יש חשיבות עליונה לשמור על השקט".

נציין כי האירוע בירדן התרחש במהלך החלפת ריהוט בביתו של איש האבטחה באחד הרובעים של הבירה עמאן. מלבד איש האבטחה היו במקום בעל הבית ועוד שני פועלים.

אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה הבכיר, והחל לדקור אותו באמצעות מברג. הישראלי, שנפצע באורח קל הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את הדוקר שמת מפצעיו. במהלך האירוע נפצע גם בעל הבית הירדני ומת לאחר מכן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (שני) בטלפון עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, ועם סגן הקב"ט. משרד החוץ וגורמי הביטחון פועלים בערוצים שונים מול ממשלת ירדן בנושא.