עד ראייה מספר על האירוערויטרס

כלי תקשורת בעמאן מדווחים בצהריים (שני) כי שר הפנים הירדני פירסם צו איסור יציאה מירדן נגד איש האבטחה הישראלי שנפגע קל בפיגוע הדקירה שהיה בביתו, במתחם שגרירות ישראל.

על פי הדיווחים הצו יהיה תקף עד להשלמת החקירה בנושא.

הירדנים דורשים לתחקר את איש האבטחה הישראלי כדי להשלים את התמונה - ולא מוכנים לאפשר לו ולדיפלומטים ספורים השוהים עמו במתחם השגרירות, לצאת בחזרה לישראל.

על פי הדיווחים מירדן, המשטרה המקומית טוענת שחומר הראיות מעלה שהפועל שתקף את איש האבטחה במברג ודקר אותו מספר פעמים, בכלל "חף מפשע" - והישראלי ירה בהם ללא התגרות מצידם. עם זאת התקשורת הירדנית מפרסמת גם את הדיווחים הישראלים לפיהם מדובר במחבל שדקר על רקע לאומני - ונוטרל.

כזכור, בישראל הבהירו לירדנים שאיש האבטחה הבכיר נהנה בחסינות דיפלומטית על פי אמנת וינה, ולכן אין שום אפשרות שייחקר או יועמד לדין.

בתוך כך דווח בצהריים כי גורם ביטחוני בכיר ייצא במהלך היום למשא ומתן בעמאן, במטרה לקרב את סיום המשבר.

משפחתו של המחבל, מוחמד זכריה ג'אודה, מעוררת מהומות בעמאן ומגייסת מפגינים שמוחים מול מתחם השגרירות על השארת הנציגים הישראלים בתוכה. כוחות הביטחון בירדן מאבטחים מאמש את כל האזור שסביב השגרירות.

יצוין כי איש האבטחה טופל עד כה רק במתחם השגרירות ולא פונה לבית חולים מחשש שייעצר על ידי הכוחות הירדניים.

כזכור, האירוע התרחש במהלך החלפת ריהוט בביתו של איש האבטחה באחד הרובעים של בירת ירדן. מלבדו, היו במקום בעל הבית ועוד שני פועלים.

אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה הבכיר, והחל לדקור אותו באמצעות מברג. הישראלי, שנפצע באורח קל הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את הדוקר שמת מפצעיו. במהלך האירוע נפצע גם בעל הבית הירדני ומת לאחר מכן.