רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאניצילום: רויטרס

על פי דיווח באתר החדשות אקסיוס, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוקל למנות את רודי ג'וליאני – לשעבר ראש עיריית ניו יורק – לתפקיד התובע הכללי של ארה"ב.

על פי הדיווח, מקורות "באגף המערבי של הבית הלבן" – כלומר, באזור בו שוכן משרדו של הנשיא – מסרו שטראמפ שוקל את מינויו של ג'וליאני משום שהוא זועם מאוד על הסנטור לשעבר ג'ף סשנז, המכהן כיום בתובע כללי. זאת, משום שסשנז פסל עצמו מלקבל החלטה לגבי הדרישות למנות חוקר מיוחד שיבדוק את החשדות לשיתוף פעולה בין אנשי טראמפ לרוסיה בזמן הבחירות.

כתוצאה מהחלטתו של סשנז לפסול את עצמו, ההחלטה התקבלה ע"י סגנו, רוד רוזנשטיין, וזה החליט למנות את רוברט מולר לתפקיד. חקירתו של מולר התרחבה והיא עוסקת כעת בקשריו העסקיים של טראמפ לרוסיה. מולר גם מינה לצוות החקירה שלו עורכי דין עם קשרים למפלגה הדמוקרטית.

כתב אקסיוס מייק אלן ציין, עם זאת, כי טראמפ לפעמים מעלה רעיונות למינויים רק בכדי לראות כיצד יגיבו שומעיו, ולכן ייתכן שמדובר ב"בלון" שלא יהפוך למציאות. עוד כתב כי מינויו של ג'וליאני עלול להתקשות לקבל את תמיכתם של 50 סנטורים כנדרש, משום שג'וליאני כה מזוהה עם טראמפ שהוא ייתפס כלא מספיק אובייקטיבי.

אלן דיווח כי גם ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים, עשוי לקבל תפקיד משמעותי בכוורת של טראמפ. לדבריו, טראמפ מגלה שהוא יכול לסמוך רק על אנשים שהיו איתו לאורך שנים. בנוסף, הוא מחפש אנשים קשוחים שיודעים ואוהבים להילחם – "כלבי אשפתות", כדברי העתונאי – כמו אנתוני סקרמוצ'י, שהתמנה בסוף השבוע לראש צוות התקשורת של הבית הלבן.

סקרמוצ'י, ג'וליאני וטראמפ הם תושבי ניו יורק ומכירים אחד את השני מימים ימימה.